Tar gjerne imot tips og råd!!

Hel1

Glad i forumet
Mailykke <3
Noen som har noen fine forslag på hvordan jeg kan få lillegutt til å sovne?? Sliter med dette hver eneste kveld :( Natt til i dag sovnet han ikke før halv fire! Å nå ligger han bare å skriker :( Vil ikke vugge han i søvn i vogna for mye.. vil ikke at han skal bli vant til det :// det gjorde jeg igår, for da var jeg så trøtt selv!

ORIGINAL: cris10na

Har samme problemet selv.[X(] Skikkelig frustrerende.

jaah! Men nå "svøpte" jeg han godt og dytta inn smokken.. tror han har sovna nå! Har er jo bæææl trøtt hver kveld når jeg legger han... men så fort han havner oppi den senga si så setter han i gang å skriker så han blir varm og rød omtrent...! hååååper det er sånn som går seg til etterhvert ass! :)

uff føler med deg. var så sliten av at mini brukte timesvis på å sovne i vugga si, så vi dro i går inn sprinkelsenga med uro over... funka knall, etter 5 min med beundring av uroen så sovna hun som en stein..

tenker at det er bedre at hu kan ligge der med den enn at jeg må bysse hu i søvn hver kveld..

Jeg bekymrer meg ikke for å bysse i søvn.. Isabella sovnet på puppen til hun var 3 - 4 mnd.. etter det var hun så trygg med seg selv at hun syns det var helt ok i sengen..

Jeg skjønner heller ikke denne bekymringen for å bysse de i søvn. Det som funker nå, det funker nå. Det er verre at alle lider av søvnmangel enn at babyen må bysses.

Jeg bysser hver gang hun skal sove. Ingenting annet funker på henne, så da gjør jeg det som funker.

ORIGINAL: Kleo79

Jeg skjønner heller ikke denne bekymringen for å bysse de i søvn. Det som funker nå, det funker nå. Det er verre at alle lider av søvnmangel enn at babyen må bysses.

Jeg bysser hver gang hun skal sove. Ingenting annet funker på henne, så da gjør jeg det som funker.

Sign! Min er bare 6, snart 7 uker. Jeg tror ikke jeg skaper uvaner helt ennå. Han er litt utrygg i senga, vifter voldsomt med armene. Jeg tar dyna godt rundt han i armene mine, gir han siste rest av flaska og bysser han om han ikke sovner til flaska. Det er veldig effektivt, tar ofte bare noen få minutter. Og veldig koselig [:)][:)]

Vi kan ikke bysse mini i søvn. Eller, vi kan jo det, men det funker ikke. Hvis han sovner i armene våre, og våkner igjen et annet sted enn der han sovnet har vi det gående. Tror han blir redd og forvirret av det.
Det som funker her er å legge han mens han enda er våken, og roe han i senga om han blir urolig.

I går hadde vi en runde her med en veeeldig overtrøtt liten, som skrek og skrek og skrek i halvannen time.
Når jeg fikk tenkt meg litt om, og svøpt han godt i et teppe, så han ikke fikk fekta sånn med armene, sovna han, og sov i 3 timer [:)]

Men, som damene sier, tror neppe man skaper noen uvaner enda, ved å bysse de, bære, trøste osv. [:)]

Finn en måte som funker for dere, og hold dere til den en stund, før dere prøver nye ting [:)]

Her blir veien til mens vi går [:D]

Mange (også jeg) har ofte den innstillingen at babyen skal "oppdras" korrekt fra første stund. Noen ganger tar jeg meg i å tenke slik. Når det kommer til kveldsleggingen prøver jeg å tenke at han er en liten baby som elsker mammaen sin. Han syns det er DEILIG å bli ballet inn i ei god, varm dyne på det kalde soverommet, få sutten i munnen og se mamman sin dypt inn i øynene mens han blir bysset sakte frem og tilbake og hører på at jeg nynner en vuggesang. Han LIKER det, det er KOSELIG og han sovner søtt Det er ingen mirakelkur, for igår måtte jeg gjøre dette 5 gang før han endelig sovnet uten å våkne igjen[8D] men det fungerer som oftest [:)] Han KAN sovne av seg selv, men det er oftest midt på natten etter mat, ikke på kvelden.

Som Ilabom sier, veien blir til mens man går [:)]

sover han mye på kvelden? etter kl 8? viss lillemor sover etter kl 8 kan vi glemme å få henne i seng på en normal tid, da holder hun det gående hele natten. men gjerne ikke det som er problemet?

De er fortsatt bare babyer, som ikke kan skjemmes vekk enda. De trenger kos, nærhet, kjærlighet og trygghet. Jeg vugger som oftest hvis hun ikke sovner etter maten. Tror det går seg til jeg [:)] *Evig optimist* [:D]

Her har jeg begynt å bysse henne til hun er helt rolig - og gjerne sovnet / halvsover.
Så legger vi oss ned i sengen våres. (hun under egen dyne). Ettersom hun nesten alltid våkner når vi legger henne ned, legger jeg med med henne.
Ansiktene våres er nærme. Hun ser meg dypt inn i øynene, sutter .. blir strøket lett på kinnet. - og vips, så er hun i drømmeland.
Så når hun har sovet litt bærer jeg henne over i sengen sin, og hun sover der resten av natta.

Er kanskje heldig med at hun alltid har vært rolig når klokka bikker midnatt :) - og at hun sover helt uten problemer i egen seng ( på vårt rom). Vil bare ikke falle i søvn der..
HUn sover max 2-3timer sammenehengende, men likevel. nettene har vi vært heldige med siden vi kom hjem.

Vaner kommer og vaner går. men stemmer også for at vi gjør det som fungerer nå. Viktigste for oss alle er at vi får sovet :)

Hvis mini her er sånn sutrete på kveldene pakker jeg henne godt inn i teppe, smukken i munn og holder henne godt inntill meg slik at hun sover. Det fungerer bra det :)

Forresten så trur jeg at jeg så deg på Magasinet på Lørdagen, Hel1 ! [:D] ?? Kan det stemme? Du gikk med en annen med barnevogn også? Stod Oliver på vognen din :)

ORIGINAL: Taurin

Hvis mini her er sånn sutrete på kveldene pakker jeg henne godt inn i teppe, smukken i munn og holder henne godt inntill meg slik at hun sover. Det fungerer bra det :)

Forresten så trur jeg at jeg så deg på Magasinet på Lørdagen, Hel1 ! [:D] ?? Kan det stemme? Du gikk med en annen med barnevogn også? Stod Oliver på vognen din :)

[:)]

ORIGINAL: frøken Andersen*

Har du prøvd å bade rett før leggetid med Natusan bedtime-serien? :)

ja har det.. men som regel ikke funka.. utenom idag! :D han sovnet klokken 22 :D

ORIGINAL: smurfix

uff føler med deg. var så sliten av at mini brukte timesvis på å sovne i vugga si, så vi dro i går inn sprinkelsenga med uro over... funka knall, etter 5 min med beundring av uroen så sovna hun som en stein..

tenker at det er bedre at hu kan ligge der med den enn at jeg må bysse hu i søvn hver kveld..

så bra! :D

ja er jo det.. men min kan ligge å kikke på uroen i ett par minutter.. men sovner ikke! neida, han begynner å hylskrike!:P

ORIGINAL: Kleo79

hehe.. sant det.. men jeg vil ikke gjøre det for mye! ;) hender jeg gjør det.. men vil han skal lære å sovne på egenhånd :)

ORIGINAL: Frk.Careface

sover han mye på kvelden? etter kl 8? viss lillemor sover etter kl 8 kan vi glemme å få henne i seng på en normal tid, da holder hun det gående hele natten. men gjerne ikke det som er problemet?

neei, prøver å holde han våken hvis han begynner å bli sutrete og trøtt.. :P

ORIGINAL: Taurin

okei.. ja hender jeg pakker han inn også! :)

ja det kan stemme det! hihi.. er du fra drammen? koselig ^^ hadde vært artig å fått satt i gang ett drammens treff :D

Vi hadde samme problem. Gruet meg alltid til kveldene. Men nå går d lett som bare det. Sånn er våres rutine:
Prøver at siste blund er før klokka 4-5.
Når klokka er 6 gir jeg han 1 pupp.
Så bader jeg han i natusan bedtime bath (funker gull her!! Rene mirakelet) å lar han ligge å plaske så lenge han vil.
Han elsker å bade, så tar han utav når vannet begynner å bli kaldt egentlig:-)
Så masserer jeg han inn i olje og bruker lang tid på å kosesnakke mens jeg kler på han nattas.
Klokka er somregel da kvart på 7-7.
Så går vi inn på soverommet etterpå og har lyset av og gir han den andre puppen.
Når han er ferdi så legger jeg han ned i vogga, våken eller ei (kommer an på om han har sovnet med puppen) og setter på uroen, gir et lite dytt i vogga å går ut.
Gutten har aldri sovet så godt som han gjør nå. Da sover han han fra 7-11, så skal han ha mat, da går jeg inn på rommet å legger meg. (ammer liggende).
Så skal han ha mat igjen kl 02.00, 05,00 og står opp 08.40. (innebygd klokke i gutten;-)
Kanskje du kan plukke opp noen tips her? Merker iallefall en dag vi er på besøk og kommer litt sent hjem og får ikke tid til å bade, da våkner han mange ganger iløpet av kvelden og får ikke den dype søvnen før klokka 10..

Back
Topp