Tar du tilskudd av jod?

Nei, spurte legen om jeg trengte det - og han sa nei. Men føler at han er ganske utdatert når det kommer til gravidting....selv om han ikke er gammel.
 
Bruker salt med jod i, også har vi torsk hvertfall 1 gang i uka. Usikker på om det dekker mengden man skal ha, men det er hvertfall noe :happy:
 
Jeg tar multivitaminer. Står på pakningen at det et jod i de. Bruker også kun salt med jod.
 
Bruker salt med jod i, også har vi torsk hvertfall 1 gang i uka. Usikker på om det dekker mengden man skal ha, men det er hvertfall noe :happy:

Det er nok for lite. Med den fiskemengden må du kanskje opp i en 5 glass melk om dagen i tillegg. Vi får i oss så små mengder salt, at det gir lite jod, selv om det er tilsatt.
Det er en fin kalkulator på melk.no du kan ta :)
 
Det er nok for lite. Med den fiskemengden må du kanskje opp i en 5 glass melk om dagen i tillegg. Vi får i oss så små mengder salt, at det gir lite jod, selv om det er tilsatt.
Det er en fin kalkulator på melk.no du kan ta :)
Såpass ja :wideyed: spiser endel meieriprodukter også, brunost, yougurt, osv. Men nå bestiller jeg gravid kosttilskudd, så er jeg sikker på at jeg får alt :)
 
Hvor mange milligram er det man skal ha egentlig? Jeg tar multivitaminer daglig hvor det er jod. Men er det nok? Noen som vet?:)
 
Hvor mange milligram er det man skal ha egentlig? Jeg tar multivitaminer daglig hvor det er jod. Men er det nok? Noen som vet?:)
150 mg sa jordmor :) ofte er det 120 i gravidpakkene. Men hvis du spiser yoghurt, brunost og drikker litt melk så skal det holde tror jeg.
 
Har tatt tilskudd av jod siden før vi ble gravide, går nå på multivitaminer og trankapsler hver dag.
 
Back
Topp