Tar du tilskudd av jod?

Jeg tar :) Spiser fisk, ost og drikker melk.. men ikke nok. Jeg ammer i tillegg så har ekstra behov

Burde alle gravide ta jod? :bookworm: Uten å ha snakket med lege?
Godt spørsmål.
Jeg tar jod for å sikre meg, men tror jeg får i meg nok ved å spise riktig.

Det er nok lurt å spørre legen, men generelt er det mange som får i seg for lite.
Se på ditt kosthold og se om det du spiser er gode nok kilder til jod. Vurder :)

Eg tar multivitaminer/omega 3 for gravide. Det er så enkelt og så slepp eg å bekymre meg for om eg får i meg nok av dei forskjellige vitaminer og mineraler :) Prøver sjølvsagt å ete sunt og variert, men ikkje alltid like lett når ein er uggen:yuck:

Jeg tar jod, men ble litt småusikker da medarbeideren på apoteket (ikke farmaseut) spurte: «Er du sikker på at du trenger det? Har legen din sagt at det er greit?»

Kan man få i seg for mye jod (jeg tar én tablett, som indikert på pakningsvedlegget)?

jordmor sa i dag at for mye kunne være ugunstig, tror hun anbefalre 150-180 mikrogram hver dag om en ikke drikker melk

Jeg tar jod, men ble litt småusikker da medarbeideren på apoteket (ikke farmaseut) spurte: «Er du sikker på at du trenger det? Har legen din sagt at det er greit?»

Kan man få i seg for mye jod (jeg tar én tablett, som indikert på pakningsvedlegget)?

Kanskje du har kjøpt den pakken med jod man bruker ved atomangrep? Som har ganske mye. Man skal ikke ha for mye jod heller. Men for å dekke daglig nivå må man for eksempel drikke rundt 7 glass melk. Også skal du har litt mer som gravid, så det er fort gjort at en må ha tilskudd (hvis fisk er beste kilden)

Kanskje du har kjøpt den pakken med jod man bruker ved atomangrep? Som har ganske mye. Man skal ikke ha for mye jod heller. Men for å dekke daglig nivå må man for eksempel drikke rundt 7 glass melk. Også skal du har litt mer som gravid, så det er fort gjort at en må ha tilskudd (hvis fisk er beste kilden)
Å herregud, atomangrep!! Nå ble jeg jammen stresset og sjekket med en gang jeg kom hjem - nei, dette er det vanlige Nycoplus-tilskuddet.

Å herregud, atomangrep!! Nå ble jeg jammen stresset og sjekket med en gang jeg kom hjem - nei, dette er det vanlige Nycoplus-tilskuddet.

Haha, så bra! Det var nemlig kun den som var tilgjengelig på apoteket her, og leste i avisa at flere kjøpte feil når det var mange artikler om at vi får i oss for lite jod :hilarious::hilarious:

Jeg tar tilskudd av jodd fordi jeg ikke spiser fisk og kun spiser litt melkeprodukter

Back
Topp