Tar du smertestillende?

Surrehuet

Glad i forumet
Oktoberlykke 2019
Påskeliljene 2022 ❤️
Det sies jo at en burde unngå smertestillende så langt det går bortsett fra feber.
Men hvor farlig er det egentlig? Jeg prøver å unngå det og ikke tatt det enda, men ligge rett ut med influensa, muskelsmerter og fryse/svette tokter (uten feber). Å det er hardt uten smertestillende gitt :dead:
 
Det sies jo at en burde unngå smertestillende så langt det går bortsett fra feber.
Men hvor farlig er det egentlig? Jeg prøver å unngå det og ikke tatt det enda, men ligge rett ut med influensa, muskelsmerter og fryse/svette tokter (uten feber). Å det er hardt uten smertestillende gitt :dead:

Du kan fint ta paracet.
Har også litt høyere terskel enn før når jeg er gravid, men hadde absolutt tatt hvis jeg hadde vært i din situasjon, hørtes ikke noe greit ut.

God bedring ❤️
 
Jeg tar Paracet, men prøver å begrense det så mye som mulig (sliter mye med hodepine).
 
Signerer HeltTexas. Tar også Paracet for hodepine, men prøver å begrense det.
 
Du kan ta inntil 4g Paracet på én dag. Så å ta når man er slått ut av feber eller feberfølelse er helt ok :happy: Bare hold deg unna Ibux.
 
Terskelen er nok høyere nå enn når jeg ikke er gravid, men tar Paracet om jeg trenger det. Hadde halsbetennelse i starten av svangerskapet og da levde jeg på Paracet. Jeg sliter veldig med restless legs syndrom og tar vansligvis morfin bl.a. For dette, så noen ganger må jeg ty til Paracet pga det nå også.
 
God bedring foresten :)
 
Takk dere! Etter jeg leste her så tok jeg en smertestillende i går kveld og det tok toppen, fikk en god natt søvn så jeg er fornøyd! :)
 
Takk dere! Etter jeg leste her så tok jeg en smertestillende i går kveld og det tok toppen, fikk en god natt søvn så jeg er fornøyd! :)
Bra :) er noe dritt å være syk, og så sitter det så lenge i når man er gravid også :arghh:
 
Takk dere! Etter jeg leste her så tok jeg en smertestillende i går kveld og det tok toppen, fikk en god natt søvn så jeg er fornøyd! :)

Så bra at det hjalp og at du fikk sovet godt ❤️ :)
 
Jeg tar svært sjelden smertestillende til vanlig, og har ikke tatt mer enn én Paracet til nå i svangerskapet (nå har jeg ikke hatt behov for det heller). Jeg har aldri likt å ta smertestillende, men hadde jeg hatt høy feber eller intens hodepine så hadde jeg selvsagt brukt Paracet.
 
I natt hadde jeg så luftsmerter at jeg nesten ringte inn til legevakta og sjekket om jeg kunne ta morfin eller noe annet jeg hadde liggende, smertene var alt for sterke til at Paracet hadde gjort noe for meg :p
Det gikk heldigvis over etter en time med ynking senga
Hadde det vært sjans at Paracet tok det hadde jeg bøttet innpå!
 
I natt hadde jeg så luftsmerter at jeg nesten ringte inn til legevakta og sjekket om jeg kunne ta morfin eller noe annet jeg hadde liggende, smertene var alt for sterke til at Paracet hadde gjort noe for meg :p
Det gikk heldigvis over etter en time med ynking senga
Hadde det vært sjans at Paracet tok det hadde jeg bøttet innpå!
Uff det er helt jævlig! Enda godt det ga seg så fort :)
 
Har ikke hatt behov for det foreløpig, men hvis jeg får feber kommer jeg til å ta paracet. Ser for meg at det må være bedre enn å gå over lengre tid med feber :)
 
Back
Topp