Tar du smertestillende nå som du er gravid?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
Terskelen for å ta smertestillende er høyere nå, men får jeg feber tar jeg paracet.
Jeg har ikke hatt behov for smertestillende ennå.
Ellers vil jeg følge legens råd dersom jeg blir syk.

Kjøpte Paracet da jeg hadde en del vondt i hodet, men endte opp med å ikke ta noe.
Terskelen er høyere nå som jeg er gravid, men prøver generelt unngå ellers også hvis jeg ikke er veldig dårlig.
Tror det er spenningshodepine jeg har også så det hadde nok ikke hjulpet.

Jeg rører ikke noe lenger. Ikke engang paracet Jeg gikk på paracet og tramadol daglig før jeg fant ut jeg var gravid, mem slutta tvert med en gang jeg fikk mistanke om at jeg var gravid.
Har mye smerter, men biter bare i det sure eple og tenker på babyen som vokser i magen

Jeg rører ikke noe lenger. Ikke engang paracet Jeg gikk på paracet og tramadol daglig før jeg fant ut jeg var gravid, mem slutta tvert med en gang jeg fikk mistanke om at jeg var gravid.
Har mye smerter, men biter bare i det sure eple og tenker på babyen som vokser i magen

Oi! Det var tøft gjort! Bra jobba - håper smertene er håndterbare, iallefall!

Har jeg hodepine, feber e.l som gir dårlig form så tar jeg Paracet som normalt.:) Det går helt fint.:) Tar lite smertestillende tabletter uavhengig av graviditet eller ikke.

Oi! Det var tøft gjort! Bra jobba - håper smertene er håndterbare, iallefall!

Det er nok en av grunnene til at jeg er ekstra trøtt og sover litt ekstra på dagtid, men til slutt så er det jo verdt det Og så fort flunsa bare kan gi seg helt så skal jeg tilbake til bassengtrening som hjelper holde smertene litt mer under kontroll

Bare hvis det er helt nødvendig, heldigvis skal det mye til før jeg tyr til en paracet [emoji5]

Hadde høy feber for noen uker siden, og tok da Paracet. Utenom det har jeg holdt meg unna. ☺️

Prøver å unngå og ta smertestillende. Prøver heller først med hvile/søvn, drikke og spise jevnlig og frisk luft. Terskelen er høyere nå,ja.

Jeg bruker sjelden smertestillende så unngår det så langt det lar seg gjøre. Har fått influensa, men har klart meg uten paracet. Er som regel et par dager huet nesten faller av så det får gå så lenge det ikke blir værre (at det faller av:laughing021).

Tok paracet når jeg hadde influensa og feberen begynte å stige og tar det hvis jeg får så vondt i hodet at jeg kaster opp.
Men prøver å unngå det hvis jeg kan.

Tar vanligvis ikke noe Paracet til vanlig, og har foreløpig ikke hatt noe behov for å ta i graviditeten.. men jeg hadde nok ikke tatt med det første, om det ikke var helt krise

Ved smerte uten feber tar jeg ikke noe, men skulle jeg få feber kommer jeg til å ta paracet

Unngår alt. Kan til nød ta Paracet om jeg har dundrende hodepine flere dager på rad eller feber. Men har heller ekstra plager enn å bruke smertestillende under svangerskap.
Ser på flere tråder at mange mener Paracet er helt trygt å bruke, men nyere forskning kobler nå en link mellom forbruk av Paracet i svangerskapet og ADHD hos barn. Ikke én Paracet altså, men jevnlig bruk av Paracet

Jeg tar paracet dersom jeg sliter ekstremt med hodepine, og må gjøre noe. Altså, kan jeg bare slappe av hjemme unngår jeg det. Sånn har jeg gjort det enten jeg har vært gravd eller ikke, egentlig [emoji3]

Back
Topp