Tar du mye smertestillende?

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Tenker da på Paracet og Ibux.

Så de undersøkte på helsekontrollen.

Jeg er nok en av de som tar litt mye Paracet.
 
Jeg starter dagen med to Ibux og to Paracet i perioder. Alternativet er liksom å ikke få startet dagen.
 
Nei, ikke så mye. Men har ikke såå høy grense for å ta det, jeg trenger det bare ikke så ofte :)
 
Nei det er veldig sjeldent. Har ikke behov for det :)
 
Nja.. i perioder... Men er ikke i faresonen for å få den bivirkning hodepinen :p
 
Nei, veldig lite. Noen få ganger i året bare.
 
Prøver å holde meg unna så godt jeg kan, men den siste uka har jeg vært syk og tatt alt for mye. Har ikke mulighet til å ligge nedpå med en aktiv baby i hus, så har trengt Paracet for å komme meg gjennom dagene
 
Ja sliter periodevis med hodepine så da gjør jeg det. Men faktisk sjeldnere nå enn i tenårene.
 
Ja sliter periodevis med hodepine så da gjør jeg det. Men faktisk sjeldnere nå enn i tenårene.

Sånn er det her og.. tenårene er tøft altså! Hadde så mye vondt i hodet at det kvalifiserte til migrene hos legen.. Menner ganske sikker på at jeg ikke faktisk har migrene, var bare tøft å være ungdom...
 
Jeg bruker sjeldent smertestillende. Jeg brukte det en del i ukene etter fødsel pga smerter i underlivet, men utenom det har det vært sjeldent.
 
Tar smertestillende ved ekstreme smerter. Sist gang jeg tok det var i forbindelse med en operasjon av betent visdomstann, trodde jeg skulle dørvakt smerter (bedøvelsen virket ikke pga betennelsen). Da heiv jeg innpå med pinex forte i 2 dager for å overleve. Har litt for høy terskel noen ganger, skal liksom klare å holde ut selv om det ikke alltid er der beste :sorry:
 
Plages med hodepine, så tar det raskt da.
Men unngår det til det lengste når jeg er gravid.
 
Går på smertestillende og forebyggende medisiner hver dag. Jeg føler at det er for mye når jeg hver kveld tar 5 forskjellige medisiner for å sovne [emoji57]
Men det er dette eller ikke et liv, valget er lett da [emoji4]
 
Nei, jeg gjør ikke det.

Nå har jeg gått med spenningshodepine/migrene siden slutten av april, men det hjelper ikke med paracet/ibux, så da ser jeg ingen vits i å putte det i meg.

Hver dag er ikke like ille, og jeg må bare ta dagene som de kommer. Biter tenna sammen og skyver smerten så langt bak i hodet det går.
Sover mye på dagtid pga det da..
 
Tar det så sjelden at smertestillende har større sjanse for å gå ut på dato enn å bli brukt her i hus. Kanskje 3 år siden sist jeg tok smertestillende. Ser ikke at jeg trenger å bruke det utenom veldig sterke smerter. Skal mye til her altså!
 
Nei, lite. Tok det oftere før, da i forbindelse med mensensmerter. De smertene forsvant etter første svangerskap og fødsel heldigvis. Har ellers lite behov. Mannen tar enda mindre, så her har vi ei paraceteske lenge. :p
 
Ja, det gjør jeg. Tar smertestillende hver dag og forebyggende medisiner. Paradert 1g og Ibux 600mg er det mildeste jeg tar, de andre er langt sterkere. Men det er det eller å ikke ha et liv.
 
Last edited:
Sånn er det her og.. tenårene er tøft altså! Hadde så mye vondt i hodet at det kvalifiserte til migrene hos legen.. Menner ganske sikker på at jeg ikke faktisk har migrene, var bare tøft å være ungdom...
Ja helt sant, tror pubertet å vekst har mye og si.
 
Back
Topp