Tar du Kosttilskudd /vitaminer

Desemberhåp2014

Glad i forumet
Desemberskattene 2014
Tar dere noen spesielle vitaminer ekstra? Frem til uke 12 tok jeg folat , men nå tar jeg ingenting . Er 14 uker på torsdag. Hva med dere??

Lykkelig gravid ❤️

Tar den lifeline for 2. trimester og utover :)

Tar folsyre, multivitamin og tran. De på apoteket prøvde å selga meg tilskudd for gravide. Så sa til de at hvis jeg tar å kjøpe de tilskuddene jeg tar hver for seg så blir det jo extremt mye billigere. Det går ann,sa hun og det skulle inneholde mye av det sama så det skulle væra like bra. Betalte då nesten 200 for en box multivitaminer som varer i 6 mnd, folat til rett rundt 100 som varer i 3mnd, og tran til ca 100 som jeg er litt usikker på hvor mange kapsler det er i. Uansett mye billigere en den sammensatte pakken til gravide.

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Tar omega-3, d-vitamin og kalsium.

Tar ingenting ekstra nå, men jeg spiser mye frukt, grønnsaker og spiser makrell i tomat;)

Tar ingenting men har sånne Omega 3 kapsler liggende.. trur eg skal ta de igjen men glemmer de :-P men får det meste gjennom maten så gjer vel ikke noe trur eg ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg tar folat og trankapsler. Ellers satser jeg på at jeg spiser variert nok.

Tar multivitaminer, omega 3 og folat. Men gir meg straks med folat tenker jeg. :)

Tok folat til uke 12, og omega 3 når jeg husker det :)

Har et etterlengtet lite ivf mirakel i magen, etter 3år's prøving <3 Termin 11 des :)

Slutter dere med folat med en gang dere oppnår 12 uker?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg går på folat, snart ferdig. Har snakket med jordmor om at jeg skal ta D-vitamin, kalsium og prøve meg på noe omega3. Begynne med det snart når kvalmen gir seg.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Holder det p ta folat kun til uke 12? Skal bare spise opp det jeg har og slutte, liker ikke å svelge tbl;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Tar sånn komplett enda. Spise de opp før eg kun går over til vanlig vitamin + omega 3.

Et lite tips: dersom man syns det er plagsomt med oppstøt som smaker tran, så kan man ta kapslene på kvelden. Merker aldri noe til transmaken! De står på nattbordet mitt, så da er de enkle å huske også :-)

Annet tips med tran er å ta det før middag, hvis du gulper de. Hvis du klarer middag da. Da merker ikke jeg noe og gjør det hvis jeg tar de uten mat;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Pga av underernæring her må jeg nå ty til nutridrinker og bars så jeg får i meg vitaminer ol gjennom de. Så her tvinges det ned alt man kommer over.

Back
Topp