Tar du folat?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Eve
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Eve

Guest
Spiste du folat første trimester? Og kanskje i prøvetiden?

"Passer du på å ta det viktige B-vitaminet folat mens du prøver å bli gravid og de første tre månedene i svangerskapet, øker sjansene for å få et friskt barn. Med et godt kosthold kan en få i seg nok folat, men før og under graviditeten er det anbefalt å ta et ekstra tilskudd."

Les mer om viktigheten med folat her.

Det har ingenting for seg å ta folat etter uke 12, da er de organene som behøver folat for dannelse ferdigdannet (ryggmarg osv.)

Jeg er i uke 17 nå. Så jeg "tar" bare den folaten som uansett er en del av multivitaminene jeg tar. Tar ikke multivitamin til vanlig, men fordi jeg er så kvalm og dårlig og har dårlig matlyst spiser jeg ikke så variert som jeg burde, så da er det en grei forsikring. Tar også d-vitamin og magnesium utenom.

Ja, i form av kosttilskuddet Nycoplus Mamma.

Jeg tar lifeline care gravid og står at den kan brukes gjennom hele graviditeten så jeg bruker fortsatt. Jordmor sa jeg bare kunne fortsette med folat og mente det var greit, men det har ikke samme nytten og viktigheten lenger sånn sett.

Jeg har nå litt igjen i boksen min, så bruker de opp:) multivitamin og tran fortsetter jeg litt til med.

Ja. Begynte på de dagen ette jeg positiv test. Bruker de fortsatt, tenkte det var like greit å spise opp hele boksen.

Tar det som er igjen i boksen i h ert Takk, er 13 uker i dag :) Mener å huske fra sist jeg var gravid (2 år siden) at jm sa at det nå var anbefalt å ta folat hele svangerskapet.. Men er vel de første 12 ukene som er desidert viktigst:)

Tar det som er igjen i boksen i h ert Takk, er 13 uker i dag :) Mener å huske fra sist jeg var gravid (2 år siden) at jm sa at det nå var anbefalt å ta folat hele svangerskapet.. Men er vel de første 12 ukene som er desidert viktigst:)
"I hvert fall" skulle det stå!

Tok det fra positiv test og fram til jeg var ferdig med uke 12, men nå tar jeg kun multivitamin :-)

Ja, begynte før prøvetiden startet ☺️

Back
Topp