Tar du folat?

Mars2017<3

September 2014 <3
Tilgangsansvarlig
VIP
Septembermødre <3
Overskriften sier vel sitt, men ville bare minne på at folat er viktig :) ikke alltid like lett å huske på den, men jeg har mine en plass jeg ser de hver morgen så tar den alltid da :) tar også multivitamin og trantabletter :)

Ja :) Tatt siden jeg tok ut spiralen. Kjøpte Floradix på butikken istad. Hjelper kanskje litt på slapphet og trøtthet :)

Jepp :) og spirulina, multivitamin, d-vitamin og en annen b-vitamin.. trankapsler orker jeg ikke tanken på etter første svangerskap for seks år siden... ble såå kvalm av det.. urk..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jepp, startet på det når jeg sluttet på pilla :)

Prøver å huske det... :/

Jeg tar folat og D-vitaminer. Har problemer med for lavt D-vitaminnivå til vanlig, så bruker noen som er ganske sterke.. Noen her som vet om det er noen risiko ved å få i seg for mye D-vitaminer når man er gravid?

Skaø kjøpe det nå, viste ikke det var anbefalt og ta før jeg var på apoteket igår og kjøpte nye tester :)

- Appen

Det gjør jeg. Drikker tran, og tar multivitaminer + ekstra B-vitaminer. Tar også ekstra jern og C-vitaminer.

Ja, folat må til! Visste ikkje om de når ej gjekk med minsten, men no e ej heeilt på!
*morsinstinkt på plass* :)

til vanlig tar jeg red marine alge spirulina, ekstra magnesium, d-vitamin, omega 3 og c-vitamin alma c plus, Det viktigste er at det er naturlige vitaminer/mineraler og ikke kjemiske fra dagligvare ol... Da de innehoilder skadelige fyllestoffer... :/

Jeg tar folat. Startet med det i uke 3 da jeg hadde sterke mistanker om at jeg kunne være gravid allerede. Ellers tar jeg ingen ting. Vet veldig lite om det å være gravid osv. Derfor jeg tenkte at det var lurt å være med på et slikt forum slik at det er mulig å spørre noen. =) Spesielt nå når jeg ikke kan spørre noen kjente.

til vanlig tar jeg red marine alge spirulina, ekstra magnesium, d-vitamin, omega 3 og c-vitamin alma c plus, Det viktigste er at det er naturlige vitaminer/mineraler og ikke kjemiske fra dagligvare ol... Da de innehoilder skadelige fyllestoffer... :/

Er det trygt med spirulina under svangerskapet? Jeg drakk både spirulina og hvetegress før men sluttet da jeg ble gravid. Leste at de ikke anbefalte å ta det under svangerskapet da de ikke viste hvordan det ville påvirke.

Supert hvis det er trygt! Savner overskuddet jeg fikk av dem :)

Jaa :) kjøpte dagen jeg tok digital... uke 4-5 som er viktigste tiden å ta det pga utviklingen som skjer da.. men tenker å fortsette lenger enn uke 5 da :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Er det trygt med spirulina under svangerskapet? Jeg drakk både spirulina og hvetegress før men sluttet da jeg ble gravid. Leste at de ikke anbefalte å ta det under svangerskapet da de ikke viste hvordan det ville påvirke.

Supert hvis det er trygt! Savner overskuddet jeg fikk av dem :)

Så lenge kroppen er vant til det fra før, og kanskje reduserer litt på dosen :) sist gang tok jeg 5toppa skjeer før jeg ble gravid og reduserte til 1 skje etter jeg ble gravid.. eller 2kapsler pga orka ikke smaken etterhvert ;) nå tar jeg 2 kapsler redmarine algae som er en sterkere versjon, og jeg har fortsatt med det.. :)

Har folsyretab.liggende i toalettvesken så jeg skal huske hver dag. Tenkte å gå over til gravidvitamin nå hvis jeg bare finner dem igjen. Gjemte de langt bort da jeg fikk ma i sommer ble deppa av alt så hadde meg graviditet å gjøre. Må gå på letetokt.:p

Sent from my HTC One V using BV Forum mobile app

Hmm, nå er det jo lenge siden jeg tok det. Slutta med det når jeg fant ut jeg var gravid i juni...

hmm.. du kan spørre på supernature på nettet de pleier å svare raskt :) litt usikker på om du kan begynne med en liten dose nå når du ikke har tatt på en stund...

Back
Topp