Tar du folat? Når begynte du?

Lykkeliten_84

Forumet er livet
VIP
Er det for sent å beynne på folat nå? Var litt flink med å ta det for en mnd siden, men så dabbet det av. Tok en tablett i dag, men har det noe hensikt? [:-]

Begynte for 15 mnd siden [8D]
Begynn med en gang du, bedre sent enn aldri! [:)]

De skal du ta til du er 3 måneder på vei, så det er vits i ja[:)] Skal vel begynne på de med en gang du tenker på å bli gravid.

alldri forsent å ta folat..
start opp igjennå..
jeg brukte folat selv om jeg ikke planla å bli gravid..

jeg begynte med en gang jeg fant ut jeg var gravid og da var jeg allerede 4 uker på vei.

jeg går selvsagt på folat.... hver morgen taes dosen [:D]

ja eg og begynte på den for lenge siden, men så sluttet eg for det skjedde aldri noe her... men SÅ begynte eg på de igjen for et par uker siden... og ja det er bare å ta de igjen. det er før graviditet og de tre første mndr som er viktig. og ikkje for seint for deg nei, som det sies her :)))

Da blir det folat hver dag framover, takk for svarene jenter [:)]

ORIGINAL: hopssi

jeg begynte med en gang jeg fant ut jeg var gravid og da var jeg allerede 4 uker på vei.

Det sies at man skal ta folat ca 3 mnd før man begynner prøvingen...

Og disse skal gås til du er 3 mnd ca...Dette pga ryggmargsbrokk...

Selv må jeg egentlig ta det hele tiden siden kroppen min ikke klarer å ta så veldig bra opp dette...

Men glemmer det hele tiden...Nå i det siste har jeg vært veldig flink til å ta de (og jern) men ser ikke ut til at det hjelper på blodprøvene...[&o]

ORIGINAL: *MaCa*

Det sies at man skal ta folat ca 3 mnd før man begynner prøvingen...

Og disse skal gås til du er 3 mnd ca...Dette pga ryggmargsbrokk...

Selv må jeg egentlig ta det hele tiden siden kroppen min ikke klarer å ta så veldig bra opp dette...

Men glemmer det hele tiden...Nå i det siste har jeg vært veldig flink til å ta de (og jern) men ser ikke ut til at det hjelper på blodprøvene...[&o]

i know what you mean..

jeg har hatt lagre nede i 7. dobbel jern kur og dobbel c-vitamin kur + folat samtidig= stress, og forstod ikke poenget.
men når resultatene kom opp på respektablet nivå så forstod jeg det.

Back
Topp