Tar dere vare på alt barnet lager?

Virrehøna

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Snapchat-701137972.jpg Seriøst, jeg får styggdårlig samvittighet når jeg kaster tegningene til mini, men herregud, han krever å tegne sånn 5 ganger om dagen. Også er det alt bhg kommer med i tillegg.

Det blir jo så sinnsykt mye.. Noen gode råd her? Har dere et system?

Her er forresten en av tingene jeg bare ikke helt skjønner..

Last edited:
Tar vare på det fineste. :) Ellers burde vi hatt et hus til til oppbevaring :P

nei, kaster startsett alt som ikke er "noe".

Min er ikke fylt tre ennå, og tegner/lager generelt lite - både i barnehagen og hjemme, så her tar vi vare på rubbel og bit :-) Har egen "kunstvegg" i gangen med innrammede tegninger, blir sikkert annerledes etter hvert hvis han bestemmer seg for å masseprodusere :-)

Vi har kjøpt en sånn stor ringperm til tegninger og malerier han lager i barnehagen. Syns det er veldig koselig jeg:) kan legge til at han bare er 2,5 så blir jo ikke mye. Og hvertfall ikke hver dag

Er jo litt av problemet, min elsker å tegne, så vi snakker masseproduksjon. Han er to liksom..

Er jo litt av problemet, min elsker å tegne, så vi snakker masseproduksjon. Han er to liksom..
Huff da :p jeg har ikke spart på ALT som frøkna på 2,5 har kommet hjem med, men det er ikke helt masseproduksjon her. Hjemme tegner hun veldig mye, tror hun foretrekker å leke i bhg, særlig med togbane. Men hun kommer vel hjem med diverse etterhvert, hun også. Så må se hvilke tips du får :happy:

Har spart på de tre tingene som har kommet fra barnehagen til nå (han er to) men ikke på alle tegninger han tegner hjemme nei.. men må finne ett system for det også.. en perm eller noe å ha det i, for akkurat nå ligger det bare i en hylle ett sted :p

Jeg har tatt vare på det fineste, har ei stor kasse på loftet vi har lagret på ting oppgjennom årene. Men har ikke hatt sjans til å ta vare på alt.

Det du kan gjøre er å ta bilde av ting du kaster, så har du det hvertfall på foto om du vil beholde, men ikke har kapasitet til å beholde alt

Jeg sorterer ut det fineste og det de har lagt mye arbeid ned i. For vi får mange tegninger der det er bare noen streker og kruseduller og det hadde blitt litt mye om jeg skulle spart på en haug av sånne :p De tegningene de har tegnet mye på, fargelagt og brukt litt tid på, syns jeg er koselig å spare på :Heartred

Vi har tatt og kommer til å ta vare på ganske lite av det barna tegner/maler/perler.. Kanskje litt kynisk, men jeg ser ikke helt behovet for det. For noen mnd siden ba mamma meg komme å hente alle de gamle skolebøkene mine. Du vet, de man får med seg hjem etterhvert som de blir skrevet ut på skolen.. Hun var lei av å ha dem på loftet, og hun hadde jo spart dem til meg.. men jeg har absolutt ingen behov for å se i gamle skolebøker, så da blir de kastet da, etter å ha stått 20 år på loftet å samlet støv...Jeg gjør kortere prosess med barna mine, tar vare på det absolutt fineste og som de har brukt tid på. Det er uansett det vi ønsker å se tilbake på, og ikke 347 hodefotinger tegnet på 3 sec..

Her masseproduseres det, så vi tar bare vare på det som er noe. Ellers hadde vi måtte bygge på snart.

Hiver det meste egentlig.

Mannen min tar bilde av så og si alle tegninger som kommer hjem fra barnehagen. I ordentlig lys og med et bra kamera. Så kaster han de fleste tegningene etterpå. Da er de foreviget digitalt :)

Kastet litt. Men fu kan fks ta noen bilder og lagre dem?

Jeg tar vare på alt som kommer hjem, og så går jeg en runde hver 6. mnd ca. og kaster det som ikke er noe særlig å ta vare på eller hvis det er noe vi har veldig mye av ryker alt bortsett fra én :)

Jeg/ tar vare på det som er ordentlig lagd :p
De tegningene han har lagt tid i, hvor man ser at det er noe og ikke bare en krusedull. Og de litt mer ordentlige tingene som han lager av andre ting blir tatt vare på.
Han er ikke spesielt interessert i tegning og formingsaktiviteter, så vi har ikke så mye. Men har en litt stor boks jeg legger det i.

Tar vare på mye tegninger i perm. Nå er det begynt å bli litt mindre som hun er 6 år.

Tar ikke bare på alt.
Brukte å date en fyr hvis mor hadde tatt vare på alt de noensinne hadde lagd. Og det var helt Koko, fordi det var så mye, og når hun ville vise fram noe så fant hun jo det ikke blant alt det andre.
Bedre å ta vare på litt utvalgte greier.

Nei. Kaster nesten alt. Og mye når de sover. De vet det ikke og savner det heler ikke gitt.

Fra bhg har jeg alltid fått en tjukk perm når de slutter med de fineste tegningene og alt når de slutter. Så har alt i en perm derifra ;) Og har selvsagt noe da jeg har tatt vare på. Som henger typisk på kjøleskap og slikt.

Back
Topp