Tar dere tran?

NerdyGirl

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Fikk råd av legen min å starte med det. Ikke akkurat deilig å rape opp! Hoho

Tar tranpiller, ikke gulpa en dag. Event en brødskiver med makrell i tomat som dekker dagsbehovet.

Tar Møllers Omega 3 + folat. Ellers tar jeg ikke noe annet :)

Spiser en del fisk og leverpostei til vanlig så jeg tror jeg får i meg det jeg trenger.

Omega 3 kansler, multivitamin, forlat og kalsiumtabletter :) det sistnevnte pga av medisiner :)

Jeg tar tran ja. Ikke spesielt glad i det, men drikker det ned med litt eplejuice :)

Kjøpte meg en flaske i dag. Skal visst være bedre enn kapsler, da kapslene kan være harsknet. Får bare håpe jeg får det i meg. Kjøpte med multivitamin og, men ser at jeg da får litt for stor dose av vitamin A og D. Noen som vet om det er farlig?

Ingen tran her og har heller ingen planer om å starte med det. Folat og variert mat får holde :-)

Tips: hvis du drikker appelsinjuice rett etter du tar tran (altså ikke svelge tranen først engang, men alt i samme slengen) så slipper du å "hilse på" tranen hele dagen :) Funker kjempebra!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Kjøpte meg en flaske i dag. Skal visst være bedre enn kapsler, da kapslene kan være harsknet. Får bare håpe jeg får det i meg. Kjøpte med multivitamin og, men ser at jeg da får litt for stor dose av vitamin A og D. Noen som vet om det er farlig?
Jordmoren min sa at jeg ikke trenger multivitamin så lenge jeg tar tran/trankapsler. Vet ikke om det er farlig å få for mye A og D, men jordmor mente det var unødvendig.

Jordmoren min sa at jeg ikke trenger multivitamin så lenge jeg tar tran/trankapsler. Vet ikke om det er farlig å få for mye A og D, men jordmor mente det var unødvendig.
Etter litt googling ser jeg at for mye vitamin A forbindes med økt risiko for spontanabort, så da utgår vanlige multivitaminer i hvert fall :)

Folat, sanasol og makrell i tomat, dette dekker dagsbehovet :) du kan og ta omega 3 kapsler så de andre jentene sier :)

Ett tips er å ta tran rett før du legger deg, da slipper en å gulpe på det hele dagen ;)

Ingen tran her, men omega 3 og folat. Noe jern også pga "kronisk" for lavt jern :P

Tar møllers tran piller og folat :)

Back
Topp