Tar dere skolebarna ut av skolen utenom ferier?

Har en tredjeklassing og han blir ca en gang i mnd tatt ut to dager i forbindelse med helg (om det ikke er naturlig langhelg i den mnd) for samvær.
Gjøres i samarbeid med skolen og han ligger godt an i alle fag, så jeg ser ikke noe problem med at han tilbringer tid med familie og da spesielt småsøsken.
 
Vi har ikke tatt bonusbarnet ut av skolen. Det er såpass mye ferie at det skal mye til for at det skal skje.
 
Hun går i 3., og har hittil skjwdd to ganger. Èn ekstra uke i forbindelse med vinterferien fordi faren ville ha henne med på safari i Afrika, og én dag da hun skulle på besøksdag på den nye skolen i forbindelse med flytting. Hun har alltid ligget godt an på skolen, så var ikke noe prpblem.
Ellers holder vi oss til de oppsatte ferier og helger. :)
 
Nei. Bå jobber vi begge i skilen selv og har derfor ferie når skolen har ferie...
 
Jenta mi er ikke så stor enda, men kommer ikke til å være nazi på at hun MÅ på skolen om vi skal noe spesielt. Jeg er selv oppvokst med å reise en del og da også i skoletiden, det er ingen hinder :) fikk med meg noe lekser, og endte aldri bakpå
 
Skal reise i desember med 1.klassingen min. Ligger langt forran og har ekstra bøker osv pga dette. Så har absolutt ikke dårlig samvittighet for ei uke ferie..

Vi har hatt et tøft år med brått uventet dødsfall.. Et svangerskap med mye sykdom og fødsel i sommer. Dermed ingen ferie i år.. Så vi gleder oss til ferie nå alle mann.. Dette trenger vi.
 
Nei
Hvorfor?...fordi jeg ser ikke poenget med det
 
Vi skal gjøre det for første gang i mars. Da tar vi med åtteåringen til Spania for å hilse på venner og vise fram lillesøster. Sparte over 6000 kr på å ikke dra i vinterferien. Har absolutt ikke dårlig samvittighet. Hun er flink på skolen og vi tar med bøker og ukeplan.
 
Hvis barna mine sliter på skolen blir det kanskje en annen sak, men både jeg og pappaen lå alltid på topp på barne og ungdomsskolen, så jeg håper barna våre også klarer seg godt. :) Da syntes jeg ikke det er noe problem å ta ferie.
 
Back
Topp