Tar dere pose på bananene?

Påskeharen skrev:
Ja, for at frukten skal holde seg frisk noen få dager ekstra.

Bananene holder seg faktisk mye korter om du putter dem i pose. Har jobbet 4 år i frukten på matbutikk, og de grønneste bananene venter vi med og lar dem ligge i posen oppi kassen (de ligger i en stor pose oppi banankassene) For da 'koker' vi dem så de modner fortere, og blir gule og fine. Om vi legger grønne (lite modne) bananer i disken blir de ikke fine og gule, men grå-aktige.. Så om du kommer i en butikk med bare 'grønne' bananer, så putt dem i en pose og legg dem litt varmt over natten (f.eks i en vinduskarm det kommer sol i) Da vil du se det kommer dugg i posen og ;)

Så, nei, jeg tar ikke pose på bananene. Ser ikke helt vitsen, og om jeg kjøper sånn pose med bananer, pakker jeg dem ut så fort vi kommer hjem.

Nei, det gjør jeg ikke :P Gjelder vel det samme med mango også... har aldri putta noe pose på den.. men appelsiner og andre runde frukter som jeg gjerne skal ha flere av tar jeg pose på, ellers blir de så vanskelige å få med seg, er vel ingen annen grunn:P skall er skall, og det skal jo av

Svass skrev:
Alt jeg handler av frukt og grønt blir lagt i pose....

3 små bøller skrev:

Påskeharen skrev:
Ja, for at frukten skal holde seg frisk noen få dager ekstra.

Bananene holder seg faktisk mye korter om du putter dem i pose. Har jobbet 4 år i frukten på matbutikk, og de grønneste bananene venter vi med og lar dem ligge i posen oppi kassen (de ligger i en stor pose oppi banankassene) For da 'koker' vi dem så de modner fortere, og blir gule og fine. Om vi legger grønne (lite modne) bananer i disken blir de ikke fine og gule, men grå-aktige.. Så om du kommer i en butikk med bare 'grønne' bananer, så putt dem i en pose og legg dem litt varmt over natten (f.eks i en vinduskarm det kommer sol i) Da vil du se det kommer dugg i posen og ;)

Så, nei, jeg tar ikke pose på bananene. Ser ikke helt vitsen, og om jeg kjøper sånn pose med bananer, pakker jeg dem ut så fort vi kommer hjem.

Pluss om du legger bananene i kjøleskapet som jeg veit mange gjør, så blir de myyyye fortere brun når de blir tatt ut igjen, enn om du bare lar de ligge ute.
Jeg selv legger de som oftest i kjøleskapet, men jeg spiser den/de jeg tar ut med en gang.

Det varierer jo. Kjøper jeg ett par til niste så gjør jeg det ikke.

Men kjøper jeg en klase, så puttes det i pose.  Rett og slett for å beskytte de andre matvarene mot en evnt banankatastrofe med moste bananer.  (Nei, jeg er ikke særlig flink med å pakke handleposer....Men jeg har aldri knust ett eneste egg på vei hjem fra butikken).

Nei, det gjør jeg ikke.. Pose tar jeg bare hvis jeg skal ha meg med flere ting; epler, appelsiner osv..

Back
Topp