Tar dere paracet? Og hvor ofte?

Soulchild

Betatt av forumet
Jeg tar paracet innimellom.. for hodepinen ødelegger dagen hvis ikke...

Jeg har lest sikkert 100 forskjellige steder, at det går greit. Men det er alltid noen som sier "vær forsiktig".. og da blir jo man usikker med en gang. Ok. Forsiktig hvordan da?
Skjønner jo at man ikke skal ta mange paracet om gangen. Men hva om man må ta 2 tabletter 2 ganger om dagen i noen dager... er det å gå langt over grensen? :P

Står liksom ikke anbefalt max dosering noen sted...

:)

Jeg tar det i samråd med lege. For jeg tar noen i uken. Men så lenge du ikke overskrider doseringen og det ikke er for annet enn noen dager går det helt sikkert fint:)

Jeg tar ikke paracet lenger for det har ikke innvirkning på hodeverken min uansett men to tabletter om dagen går nok veldig fint om du føler at det hjelper mot hodeverken din så må du jo bare fortsette :)

Maks anbefalt døgndose er to tbl fire ganger daglig. Du bør likevel ta minst mulig, og i tillegg prøve noen ganger å ikke ta tbl for å se om det kan gå over av seg selv. Paracet brytes ned i leveren, og babyen får også noe av dette i sitt blodomløp. Babyer har ikke samme leverfunskjon som oss. Jeg syntes det hjalp å være ute når hodepinen var som verst. Nå kommer den sjeldnere, men hvis dagen er slitsom og jeg er mye inne, så kommer den.

Tok det til å begynne med når jeg begynte med hodepine. Men fant fort ut at de ikke fungerer, så nå tar jeg ingen. Fått resept på paralgin forte , men er veldig skeptisk til det :confused: noen som vet om de er trygge å ta i svangerskapet??

Tok det til å begynne med når jeg begynte med hodepine. Men fant fort ut at de ikke fungerer, så nå tar jeg ingen. Fått resept på paralgin forte , men er veldig skeptisk til det :confused: noen som vet om de er trygge å ta i svangerskapet??

Er ikke paralgin forte dumt å ta i svangerskapet? Det omdannes til morfin i leveren, og er ganske kraftig i forhold til paracet.
Paralgin har også en tendens til å GI hodepine.. så med mindre du har sterke smerter i kroppen, kan jeg ikke tro at det er lurt å ta ..?
:)

På felleskatalogen står det at det ikke indikerer skadelig effekt på svangerskapsforløpet eller fosteret. Men at lavest mulig dose bør brukes

Ja, jeg la ut en link fra felleskatalogen:) Selv uten baby i magen, bør man være forsiktig med bruk av det i store mengder og lengre perioder. Men godt å se at det faktisk finnes noe for gravide som sliter med sterke smerter :)

Jeg brukte det før jeg ble gravid. Men greit at jeg sluttet nå som jeg er gravid. Godt jeg ikke visste at det var lov i grunnen:)

Jeg tar som vanlig. Når jeg har hodepine som ikke går over. :) legen min sa det var helt trygt og det har jeg gjort i alle svangerskapene :)

Helt enig med deg:) godt for meg å vite også at om det blir helt grusomt en dag har jeg noe som kan være til hjelp:)

Jepp.. jeg har siden jeg var 15 hatt store ryggplager. Skiveutglidning og noe greier.. og sånn 1-2 ganger i året sier det bare "klikk".. kan som regel ikke gå eller stå på noen dager.. og det eneste som hjelper da er paralgin forte.
Håper jeg slipper unna den klikken i svangerskapet da :)

Jepp.. jeg har siden jeg var 15 hatt store ryggplager. Skiveutglidning og noe greier.. og sånn 1-2 ganger i året sier det bare "klikk".. kan som regel ikke gå eller stå på noen dager.. og det eneste som hjelper da er paralgin forte.
Håper jeg slipper unna den klikken i svangerskapet da :)
Uff, krysser fingrene for at du slipper det nå som du er gravid:) jeg har konstante smerter etter en nerveskade. Men jeg må bare leve med det å håpe på bedring:)

Uff, krysser fingrene for at du slipper det nå som du er gravid:) jeg har konstante smerter etter en nerveskade. Men jeg må bare leve med det å håpe på bedring:)

Pleier å vite sånn ca når det skjer.. akkurat som det er faste mellomrom hver gang. Er en stund siden sist, så etter "planen" kommer det vel en klikk innen et par måneder.. :/ men gidder ikkje å ta det på forskudd ! :)

Prøver heller å glede meg over mitt aller første svangerskap :) <3

Pleier å vite sånn ca når det skjer.. akkurat som det er faste mellomrom hver gang. Er en stund siden sist, så etter "planen" kommer det vel en klikk innen et par måneder.. :/ men gidder ikkje å ta det på forskudd ! :)

Prøver heller å glede meg over mitt aller første svangerskap :) <3
Det er veldig viktig det du sier:) nyt at du er gravid og at det går mot lysere tider:-)

Back
Topp