Tar dere omega 3?

Mollå

Gift med forumet
Noen sier at dersom man tar både omega 3 og multivitamin kan det være skadelig for fosteret? For mye e-vitamin.. Og at man skal begynne med det i uke 9/10?

Kjenner jeg er litt forvirret :p

Tar omega 3 som kun inneholder omega 3 og ikke andre vitaminer. Dersom man tar tran eller trankapsler inneholder disse A, D og E vitamin, og man kan i kombinasjon med Multivitamin få for mye vitaminer. Så man må lese innholdsfortegnelsen :-)

Jeg har kjøpt de omega 3 kapslene på apoteket, regner med det er ren olje. Det va visstnok de beste. Får lese i morgen :)

Jeg drikker tran de dagene jeg husker det og kvalmen tillater det.

Jeg tar mulitvitamin for gravide, pluss omega3 ved siden av. Disse inneholder ikke vitaminer i tillegg.

Jeg tar ikke det :cool: Kun folsyre her !

hvis du spiser variert skal du ikke egentlig trenge noe ekstra vitamintilskudd. De anbefaler folat og omega3 til gravide, så det tar jeg. Men det er vel noen ekstra vitaminer i omega3-pillene.

hvis du spiser variert skal du ikke egentlig trenge noe ekstra vitamintilskudd. De anbefaler folat og omega3 til gravide, så det tar jeg. Men det er vel noen ekstra vitaminer i omega3-pillene.

Jeg må ta kosttilskudd, og noen ting får jeg som sprøyte på legekontoret. Det kan uansett være greit å ta vitamintilskudd, rett og slett fordi man kan ta ting fårlig opp og ligge lavt i lagrene uten å vite det selv.
Og feks vitamin D har vi mangel på i Norge generelt.

Omega3 fra alger:)

Norskprodusert omega 3 er som regel fra oppdrettslaks, som inneholder mye avfallstoffer som går med i omega3 produksjonen.

tar folat og spiser sunt så får nok i meg det som er like bra som sist svangerskap.

Tar den der "gravid" pakken fra apoteket, den inneholder også omega 3, så, ja, tar det :-)

Tar folat og multivit. Tar kun multivit. For di sa da når eg va innlagt at eg måtte ta da når eg kom heim. Fekk sprøyta på sjukehuset. Var lav i blant anna b.vitamin.

Back
Topp