Tar dere mye paracet ?

Frk.MammaMor

Elsker forumet
Sliter med hodepine nesten daglig.. men prøver og ikke spise smertestillende da, men noen ganger må jeg bare.. Flere som sliter med det samme?

Jeg knasket  min første paracet siden 25 mai i år=p Hatt spysyken i 3 dager så det resulterte i hodepine og svimmelhet så igår måtte jeg legge inn håndkle og ta meg en=)  Men hade det sååå mye bedre!

Jeg spiste litt i starten av svangerskapet da jeg hadde mye migrene. Legen sa de var helt tryggt, å at jeg skulle ikke bry meg om hva folk sa til meg. 1- 2 tabeletter 3 ganger daglig ved behov, sa han.  Jeg prøvde å begrense mengdene, men når du ikke klarer å ha opne øynene da er man rett å slett bare nødt altså ... :p Det var en grusom tid ! 

Nei! Ikke til nå i dette sv.skapet, og heller ikke i forrige. Husker sist satt jeg opp en hel natt med enorme smerter i nakke, arm. Men tok ikke smertestillende. Bedre at jeg har det vondt enn at det skjer noe med den lille... Meeeen nå sier de vel at det er trygt med litt, men jeg er jo en skeptiker til det legene TROR og ikke VET...

Hvis du sliter med daglig hodepine tror jeg ville fått sjekket hva det kommer av, og heller fått gjort noe med årsaken til smertene. God bedring! Lykke til!

Har vært hos legen med problemet.. Ingenting og gjøre, han mener det kommer av stress... Kan sikkert stemme det,er mye bedre når jeg bare sitter i sofaen, meeen jeg må faktisk levere snuppa i barnehagen og sånn da..

Jeg har ikke tatt noen tabeletter etter at jeg fant ut jeg var gravid. Hatt en del vondt i hode, men det har nok skyldes at jeg ikke har drikket mye nok, så da finner jeg heller frem vannflaska:) Og det har hjulpet meg :)

Jeg har fått beskjed om å bare ta paracet om jeg trenger det, men ikke ibux og sånt.

Har aldri slitt med hodepine eller sånne ting, så har i grunn aldri vært noen superknasker av paracet, og spiser det kun når jeg får feber. Så har ikke hatt behov for å spise noen nå mens jeg har vært gravid, men søstra mi har slitt med mye hodepine, og hun har spist gjennom begge sine svangerskap og hun har 2 friske nydelige barn :-)

Så tror bare du skal spise om det verker, tror ikke leger eller JM ville gitt OK på det om de ikke følte seg trygge på at det kom til å gå bra :-)

Ja, sliti med hodepine nesten hele svangerskapet. Vært sykemeldt fra uke 15 ca...Og er sykemeldt ennå pga hodepine ( men hart heldigvis blitt litt bedre nå). Aldri tatt smertestillende. Har heller vært våken om nettene.. sitti og sovi i senga... sovet myye på dagen.. og grått mine modige vonde tårer pga vondt. bedre at jeg har vondt enn at det skjer noe:).

Eg har tatt litt innimellom.. men det er lite!
sliter son med bekkenet at eg til tider ikkje kan gå. og med ei lita på 2 år er det mild sagt vanskeig å kun ligge på sofaen.
tok 1g i går for eg måtte få unna den siste juleshoppinga :)

men det er ikkje masse eg har tatt. og legen har gitt meg klarsignal til å ta masse meir.
det skal ikkje være farlig å ta paracet under graviditet.
bedre at mor har det bra med en paracet innabors enn at blodtrykket stiger pga slitenhet og ho ikkje får sove om natta.. det er jo ikkje bra for babyen!

Back
Topp