Tar dere influensavaksine når dere er gravide?

Du tok den vel ikke forrige gang fordi de ikke hadde lagt den inn i oppfølgingen for gravide enda :)
Ehh, den var jo anbefalt for gravide dengang jeg fikk min mellomste i 2011, så det vsr den helt klart i 2017 altså... Jeg tok både da jeg hadde tenin i februar 2015 og i januar 2016 (født des 15)
 
Ehh, den var jo anbefalt for gravide dengang jeg fikk min mellomste i 2011, så det vsr den helt klart i 2017 altså... Jeg tok både da jeg hadde tenin i februar 2015 og i januar 2016 (født des 15)

Les lenger ned i tråden
 
Les lenger ned i tråden
Jeg leste etterhvert hele tråden.

Jeg svarte dog på tidlig grunnlag ja. Sånt skjer av og til.

Men altså, jeg har tatt den i 2 av 3 svangerskap. Eller 2 av 4 offisielt men det ene varte bare i 5 uker så da rakk jeg det ikke. Så 2 av 3 barn. Eldste er født i 2008 og da var det ikke anbefalt så det var aldri vurdert, i 2010 måtte jeg vise legekontoret anbefalingene for de hadde ikke lest dem.... Og trodde ikke helt på meg. De i luken altså, legen visste bedre. Og jeg tok den. I 2015 møtte jeg bare opp på kommunens vaksinedag, det var anbefalt og hang plakat på døra til jordmor og på legekontoret om anbefalte grupper.

For meg var det et rimelig enkelt valg. Det anbefales, og det gjør de ikke for gravide uten å være overbevist om at det er bedre enn alternativet
 
Jeg leste etterhvert hele tråden.

Jeg svarte dog på tidlig grunnlag ja. Sånt skjer av og til.

Men altså, jeg har tatt den i 2 av 3 svangerskap. Eller 2 av 4 offisielt men det ene varte bare i 5 uker så da rakk jeg det ikke. Så 2 av 3 barn. Eldste er født i 2008 og da var det ikke anbefalt så det var aldri vurdert, i 2010 måtte jeg vise legekontoret anbefalingene for de hadde ikke lest dem.... Og trodde ikke helt på meg. De i luken altså, legen visste bedre. Og jeg tok den. I 2015 møtte jeg bare opp på kommunens vaksinedag, det var anbefalt og hang plakat på døra til jordmor og på legekontoret om anbefalte grupper.

For meg var det et rimelig enkelt valg. Det anbefales, og det gjør de ikke for gravide uten å være overbevist om at det er bedre enn alternativet

Det er et veldig enkelt valg for meg også. Jeg har alltid tatt den i andre trimester :)
 
Den eneste gangen jeg har tatt den har vært i fjor. Mens jeg gikk gravid. For ekstra beskyttelse for den lille.
 
Jeg har tatt den. Har også termin i februar Har aldri tatt den før, alltid tenkt at jeg tåler da å få influensa om det skulle skje. Men har i løpet av svangerskapet fullstendig ødelagt immunforsvaret mitt, og allerede måtte overnatte på sykehus for første gang fordi jeg ble så syk (og dette selv om jeg passet KJEMPEGODT på å ikke bli syk som gravid). Jordmor anbefalte i alle fall sterkt at jeg skulle ta den vaksina, så jeg gjorde det. Kostet nesten ingenting, tok to sekunder, og gikk helt fint, så hvorfor ikke? :)
 
Har termin i februar og tok den i går, har tatt den i de to foregående svangerskapene mine, for meg er det en selvfølge å ta den da gravide har større risiko for komplikasjoner i forbindelse med influensa enn man har til vanlig.
 
Jeg tok den. Orker ikke tanken på og bli så dårlig nå. Og den beskytter barnet etter fødsel.
 
Jeg har aldri hatt influensa i voksen alder, og er stort sett alltid frisk - men forskningen vi har er soleklar på at det er lurt å vaksinere seg akkurat når en er gravid, så jeg gjorde selvsagt det. Det kosta meg rundt 300 kr og 30 minutter. Man har vel også ofte litt dårligere immunforsvar som gravid, så sånn sett kan det være lurt å beskytte seg mot en såpass vanlig sykdom som er farlig for babyen, når det er så enkelt som et lite stikk.
 
Jeg tok den i forrige måned rett før jeg ble gravid. Jobber innenfor helsesektoren så fikk den gratis på jobb :)
 
Skal ta idag og er 32+5 :)
Fikk skikkelig innfluensa julen 2016... aldri igjen, det var grusomt! Så er mini beskyttet da hun kommer i januar så tar jeg den gledelig!
 
Jeg tok heldigvis før jeg ble gravid. :)
 
Jeg har aldri tatt influensa vaksina før, og var skeptisk til den mens jeg gikk gravid. Men nå når lille er kommet har jeg vært å tatt den. Hvis jeg holder meg frisk gjør forhåpentligvis hun det også.
 
Tok den uka før eggløsninga der jeg ble gravid :) Jobber i helse så får den gratis på jobb. Hadde tatt den som gravid og
 
Jeg tok den ca ei uke før innsett. Har lavt immunforsvar pga kronisk sykdom. Blir stortsett alltid dårlig, når samboeren er det. Kan vare i opptil en månedstid. Så var viktig for meg å ta den.
 
Jeg har ikke tatt den nå, men det er fordi jeg bare er 5+5. Hvis jeg var over 12 uker hadde jeg absolutt tatt :)
 
Back
Topp