Tar dere influensavaksine når dere er gravide?

Jeg kommer nok ikke til å ta den. Tok den ikke de andre svangerskapene heller.
 
Ja, tok den forrige uke. Er 37+1 nå, og orker ikke tanken på å bli syk på tampen, eller i barsel.
 
Synes det er litt.morsomt at samme spm. Har blitt stilt på KG, hvor her er flertallet for, mens der er flertallet mot.
 
Det var inne på gravidforumet på Kvinneguiden. Synes det er generelt veldig forskjell på de to forumene. Bare litt fascinert!

Haha jeg tenkte KG som Kristelig Gymnasium først :hilarious: fikk det ikke helt til å gå oop
 
Skal ta den på jobb om knapt to uker (får den gratis) og pleier å ta den hvert år enten jeg er gravid eller ei, greit at ikke hele familien blir syk samtidig hvis vi skulle få influensa i hus :)
 
Som en mor av en unge som har hatt rs virus så vil jeg anbefale alle å ta vaksina. Jeg hadde tatt den og veldig glad for det. For da hadde jeg gjort det som var mulig for å unngå influensa på lillemor og når ho da fikk det slapp jeg i det minste gruble på om det kunne vært unngått med vaksina.
Vaksina inneholder inaktivere virus så skal ikke være mer farlig enn å få influensa
 
Sånn, da hørte jeg på flertallet i denne tråden - og jordmor på sykehuset og fastlegen og bekjente som jobber i helsetjenesten - og fikk tatt vaksinen, jeg også. Er lettet over å ha gjort det!
 
Jeg tok den på tirsdag hos fastlegen, da var jeg kommet over til 2.trimester :)
Aldri tatt den før, men siden jeg er gravid og det er anbefalt for gravide, så gjorde jeg det :).
-Beskytter den lille mot influensa den første tiden etter fødsel har jeg forstått, samt deg selv selvfølgelig.
 
Jeg har tatt i begge mine graviditeter. Var litt skeptisk med første, men så fortalte en kollega hvordan hun opplevde å være gravid å få influensa, så eg tok den ;)
 
Back
Topp