Tar dere fremdeles vitaminer?

Legen mente jeg ikke trengte det, annet enn å ta folat frem til uke 12. Men viktig å spise sunt og variert sa han. Jeg spiser en del frukt og tar tran nå, men føler det er "for lite". Er 16 uler på vei. Skal til jordmor til uka, så tenkte å høre hva hun sier :-)

Jeg tar omega 3, vitamin D og jern. Hørtes ut som jordmor mente at jeg skulle fortsette med det videre.

Jeg tar ikke noe lenger, har fått beskjed om at det ikke er nødvendig.
Det spørs jo litt hva blodprøvene sier om feks jern, tenker jeg.

Jordmora sa til meg at omega 3 var bra å fortsette med, men at hvis jeg spiste sunt og variert så trengte jeg ikke ta noe annet i tillegg. Jeg tar nå gravidvitaminer fra apoteket (den for andre trimester og utover) annen hver dag likevel. Hun hadde sjelden sett så gode jernlagre, så jeg trengte ikke ta noe ekstra der.

Jeg tar noe som jeg kjøpte på apoteket som er fra Nycoplus som heter "mamma" :) Som taes fra andre trimester

Tar tranpiller med omega 3 og vitamin D. Sånn utenom det så prøver jeg bare å ha ett sunt og variert kosthold (og en og annen desperat tur ut for å få en big mac eller noe smågodt når selvkontrollen svikter :wtf:)

Spute legen om jeg burde ta noen vitaminer, men han sa at så lenge jeg tar tranpiller og spiser normalt er det ingen grunn til å ta vitamintilskudd :)

Eg tar vitaminene når eg kommer på det, av den enkle grunn at eg blir dødsdårlig av de omega 3 tablettene.

Tar omega-3, mulitvit+mineral og folat fortsatt :-)

Tar vitamintilskuddet "mamma" fra Nycoplus. Mest fordi jeg VET at jeg er for dårlig til å spise variert nok og få i meg alle de næringsstoffene jeg trenger :rolleyes:

Tar sanasol, faktisk :p Det er det eneste jeg får i meg, klarer ikke tran pga smak og ikke noe særlig med tabletter etter at jeg ble gravid (slet til og med da jeg tok folat.) Jeg tar også b12, fordi blodprøver avdekket mangel på dette :)

Legen min sa at jeg skulle fortsette med folat. Hun sa det bærbare var før man fikk beskjed om at det kun var viktig de første 12 ukene. Rart det gis så mye ulike beskjeder... :)

Skader nok ikke å ta vitaminer! Jeg tar vitaminer gjennom hele svangerskapet:-)

Tar sanasol, faktisk :p Det er det eneste jeg får i meg, klarer ikke tran pga smak og ikke noe særlig med tabletter etter at jeg ble gravid (slet til og med da jeg tok folat.) Jeg tar også b12, fordi blodprøver avdekket mangel på dette :)
Jeg også går for sanasol istedenfor tran og det! :-p

Jeg tar enda. Skader ikke tenker jeg. Godt for meg og den lille, og i tillegg er jeg utrolig matlei til tider og spiser lite variert mat. Men heldigvis skjer ikke det ofte :-)

Eg tar folat (for å tømme boksen) og b-Vitamin.... Burde nok tatt omega 3 og diverse, men går på anna medisin som reagerer på det, så legen våge nok ikkje å anbefala andre ting.....

Jeg tar kun omega 3 nå. Tar ikke noe mer før det evt. er påvist mangler. Så får se på neste kontroll hva blodprøvene sier da. Tar litt folat innimellom da, for å bruke opp boksen ;)

Back
Topp