Tar dere folat?

memape

Forelsket i forumet
Jeg tok de gravid tilskuddene man skulle i begynnelsen av forrige svangerskap, men etter at jeg var kvalm og spydde opp disse folattabelettene ga jeg opp! Har vært for å få kjøpt det et par ganger, men det er visst fritt overaltfor tiden! Så tar dere tilskudd? :)

Har tatt i flere år og mange andre. Er jo i begynnelsen av svangerskapet det er viktigst. Det utvikles så mye på kommende ungen på så kort tid.

Jepp, tar tilskudd, startet før vi ble gravide. Får håpe apoteket klarer å skaffe det rimelig fort memape :)

Uff... Ja.. Prøøøøver i allefall! Skal ta folat og omega3 hver kveld, men jeg har glemt det flere ganger! Er så utrolig dårlig på sånne rutiner. Har ikke tatt p-piller på 3 år, men har egentlig aldri vært superflink til å huske de pillene heller:-p Jeg kjøpte sånn stor pakke med gravid-piller sist svangerskap, men fant raskt ut at det var bortkasta penger. Klarte ikke svelge de store pillene uten å brekke meg. Men folaten greide jeg, for de pillene er jo knøttsmå! Så nå har jeg en boks folat og en boks omega3 som jeg skal ta så lenge jeg får det ned. Drikker så mye melk at jeg tviler på at jeg trenger kalsiumtilskudd. Husker ikke hva mer som var i den gravidpakken, men satser på at jeg får i meg nok gjennom maten:-)

jupp, begynte med en gang jeg fikk pos test :)

Ja, det gjør jeg :) Gjort det siden like før MA'en i april, da sa de jeg burde ta det siden så og si var tom for det i kroppen. Den står ved tannbørsten så jeg klarer å huske det på kvelden ;)

ja, tar det i løpet av dagen sammen med andre medisiner =)

Kanskje jeg bare skal kjøpe den lille boksen med folat da! :) apoteket sa de hadde leveringsvansker og kunne ikke si når det kom inn, syns det var så greit med alt man trengte på en plass liksom! :p

Jeg tenker man godt kan passe på å få i seg det man trenger av vitaminer hvis man har muligheten, men man trenger ikke bli bekymra eller føle seg som en barnemishandler dersom man ikke tar folat eller tran. Folk føder tross alt friske barn i u-land hvor hoveddelen av kosten består av næringsfattig mat som mais eller ris. Hvor mye fet fisk tror du de spiser i Nepal? Sjansen for at barnet skal få ryggmargsbrokk dersom man ikke tar folat, eller blir sjuk fordi man har spist salami i svangerskapet, er utrolig liten!! Men for all del, har man mulighet så vil man jo gi barnet sitt det beste man kan gi.

løvelykke skrev:
Jeg tenker man godt kan passe på å få i seg det man trenger av vitaminer hvis man har muligheten, men man trenger ikke bli bekymra eller føle seg som en barnemishandler dersom man ikke tar folat eller tran. Folk føder tross alt friske barn i u-land hvor hoveddelen av kosten består av næringsfattig mat som mais eller ris. Hvor mye fet fisk tror du de spiser i Nepal? Sjansen for at barnet skal få ryggmargsbrokk dersom man ikke tar folat, eller blir sjuk fordi man har spist salami i svangerskapet, er utrolig liten!! Men for all del, har man mulighet så vil man jo gi barnet sitt det beste man kan gi.

Godt skrevet :-)

Jeg kjøpte folat billig i England i april, men har tatt ser siden vi begynte å prøve i mars :)

Ja har tatt folat siden vi begynte å tenke på å prøve!
Ellers prøver jeg å få i meg Omega-3...

Har tatt folat og omega-3 siden vi begynte å planlegge graviditet i Januar, så folatmengden bør være på topp:-)

Jepp med en gang d viste positivt;)

Helt tomt for sånn kombipakker med tilskudd for gravide, men har kjøpt folsyre :-)

Back
Topp