Tar dere folat?

semine

Betatt av forumet
Graviditeten kom litt brått på, trodde aldri i verden det hadde klaffet allerede.. og jeg tror ikke jeg har fått summet meg ordentlig enda, så jeg har ikke fått kjøpt folat enda..

Skal kjøpe på mandag [:)] Gravitamin!

Selvsagt.

Jeg tar lifeline sin gravid-pakke, da får jeg omega3 også, korrekt d-vitaminmengde, kalsiumtilskudd, tilpasset mengde andre vitaminer. Foretrekker sånn alt i ett fordi det ellers for blir for mye D og A vitamin om man tar andre gravid-vitaminer (eller ordinære vitaminer + folat) og tran/omega3 piller.

Jeg har forresten tatt det i et års tid, litt sånn sporadisk i perioder.

Da jeg var på apoteket å skulle kjøpe tester, kjøpte jeg med folat med omega 3, så jeg har tatt folat hver dag siden jeg kjøpte testene.. 20 dager eller no

Jepp, det tar jeg. Har tatt en god stund.

Har en merkelig ting med at jeg ikke tåler folat jeg... får skikkelige reaksjoner; vondt i magen, helt slått ut, kaldsvetter, vondt i hodet osv...[&:] Så, jeg må passe på å få i meg masse av de riktige matvarene som kompensasjon! [:)]

Jepp, tar babyplan folsyre.. De smaker ugg!!

Siden denne ikke var planlagt i det hele tatt og jeg sendte mannen på apoteket på lørdag rett før det stengte så har jeg ikke fått handlet noe enda nei.. Men skal handle inn vitaminene i morgen.... :))

ja.... gravid vitaminer med folat og div vitaminer...

Har holdt på med ICSI, så har spist Folat siden God knows when......[:D][:)] er viktig å ta[:)]

Har tatt det i mange måneder... Har folatmangel, så tar 0,8 mg istedetfor 0,4 mg... Og skal ta det hver dag resten av livet.. :p

Jeg tar GraVitamin og tran-kapsler.

semine: Du snakket også om GraVitamin, jeg finner dem ikke lenger på apoteket, men kjøper dem på www.billige-tester.no

Var på apoteket i dag, og kjøpte den svindyre GRAVID-pakken til Lifeline jeg også [:D]
så nå har jeg endelig begynt, og samvittigheten er ren igjen [:)]

Billige er de ikke nei, men å kjøpe vitaminer for seg, og omega 3 for seg (særlig for dem av oss som ikke takler tanken på tran) er ikke helt billig det heller.

Vitaminer og omegapiller tar jeg hele tiden, så det er likegreit å ta disse nå.

Jeg blir kvalm av dem da, og har kastet opp av dem et par ganger. Gjør man det, så husk en ting: du spyr ikke blod. Det er blåbærekstrakt i vitaminpillen, det er derfor det er rødt.

For meg hjelper det å svelge en og en pille, og knuse den hvite med tennene (den kan tygges) før jeg svelger den tilslutt. Som forbedring fra mitt første svangerskap har den i det minste ikke toffee-smak.....

Jeg tar folat og omega 3. [:)]

Tar "gravid pakka".
(Og skal bytte over til "amme pakka" i 2.trimester.

her tar jeg gravid pakken[:)]

Back
Topp