Tar dere folat, omega osv?

Hva slags tabletter er det i den? Tar folat, men tenkte å kjøpe sånn gravid pakke på apoteket :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Folat og trankapsler. Fikk beskjed av legen om å ta tran, så da får jeg gjøre det da. Folat husket jeg at man måtte ta til uke 12..

For tiden folat, skal skaffe omega 3, eller antakelig sånn der alt i ett greie.

Den kalktabletten der er forferdelig. Den kan tygges, så slipper man svelge hele, men det er kvalmende. Å svelge den er også kvalmende. Jeg prioriterer folat (eller da multivitaminen som har folat) og omega 3 om jeg klarer, stopper før jeg kaster opp, får jeg til kalk også er det fint.

Folat og omega3 :)
Prøve den gravidpakka når jeg gikk med førstemann men taklet ikke den store...

Tar folat, men takler ikke lukta av tran nå. Da spyr jeg... Må få kjøpt med noen fisker eller noe sånt.

Forlat og 2 tran tabletter hver morgen :)

Tar folat, men takler ikke lukta av tran nå. Da spyr jeg... Må få kjøpt med noen fisker eller noe sånt.
Tablettene er ikke ille, smaker ingenting :) takler ikke den flytende jeg heller, brekker meg bare jeg lukker opp lokke :)

Har kjøpt en sånn gravid-pakke med 4 piller for dagen. Den ene er STOR. Den må jeg dele i to. Kunne de ikke heller hatt 6 små så hadde man unngått skarp "delekant"?

Hva tar dere?

Hvis ingenting, hvorfor ikke?
Hva er anderledes med gravid pakken ?
E det noe annet enn folat og omega 3 i den og hva er det bra for?

Det er multivitaminer, bra for alle, med anbefalte doser for gravide. Og kalsium. Med magnesium, mener jeg å huske, hjelper mot leggkramper i samme slengen.

Leggkramper har jeg mye av når jeg går gravid, men hva annet er det bra for?

Hva er vitaminer og mineraler godt for for andre folk? Det samme er det godt for for oss.

Hva er anderledes med gravid pakken ?
E det noe annet enn folat og omega 3 i den og hva er det bra for?
Jeg går på folat, multivitamin og 2 omega3 kapsler. Jeg sammenligna med den der gravidepakken. Det er nesten det samme. Var ikke store forskjellen.

Jeg tar folat - begynte tre mnd før vi begynte å prøve.

Jeg har hørt mye dårlig om omega3 kapsler. At fisken oljen lages på er råtten, så på FBI el på NRK. Men møllers tran - det er laget i Norge sant?

Kjøpte sånn gravid-kapsler de to forrige graviditetene. Første var greit. Andre gangen var de store og vanskelig å svelge (spesielt hvis du er kvalm). Vet ikke hvor denne omega3 kommer fra.

Jeg tar multivitamin også. Det er ikke noe mer i gravid-pakken ifølge innholdsfortegnelsen

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei <3

Det som er så synd er at du kan spise så mye oppdrettsfisk du bare vil uten å klare å få i deg bok omega3. Mulig makrellitomat er tilsatt ekstra? Håper på å kjøpe noe laks av en fisker vi kjenner. Men blir uansett ikke før jeg får meg en ordentlig fryser...og en fileteringskniv:)

Det som er så synd er at du kan spise så mye oppdrettsfisk du bare vil uten å klare å få i deg bok omega3. Mulig makrellitomat er tilsatt ekstra? Håper på å kjøpe noe laks av en fisker vi kjenner. Men blir uansett ikke før jeg får meg en ordentlig fryser...og en fileteringskniv:)

Tenkte på sånne omega3 fisker som egentlig er beregna på barn

Jeg har også kjøpt den gravidpakken og synes ikke det er noe problem å ta pillene :-) Men må tilføye at jeg heller ikke er noe særlig kvalm da.

Tar folat, omega3 og multivitaminer.. Alltid tatt omega3 ettersom jeg ikke spiser fisk. Handlet inn mye omega3 her for noen måneder siden (var på tilbud).. Får spise opp de før jeg kommer til å kjøpe den "gravid-pakken" fra apoteket hvor man får alt man trenger :-)

Back
Topp