Tar dere barna fri fra skolen for å ha kosedag?

Hæh? Det er jo ugyldig fravær?? :s
Veldig dumt å lære barnet at man kan ta fri fra skolen bare for å kose seg :eek:
Skolen er jo VIKTIG.
Så nei, aldri :)

Barnehagen derimot så :)
Det var visst ikke å lære barna at man bare kunne ta fri for drt var jo ikke det de sa til barna. :banghead:
 
Nope! Kun hjemme ved sykdom når man hag kommet opp i skolealder gitt. Sfo er noe annet, men skole er man på om man ikke er syk eller i karantenetid.
 
Har ikke skolebarn men ville aldri gjort det nei.
 
Mine går ikke på skole ennå, men kommer ikke til og ta de fri for å ha kose-dag...
 
Hæ?? Er vel ingen som gjør det! ???
 
Min er langt unna skole enda, men kunne nok gjort det fra barnehagen. Men da betaler jeg jo for det å er jo ikke undervisning.

Men jeg tror i forhold til skole. Så må man se ann barnet sitt litt også. De aller fleste barn trenger en slik dag. Har man flere barn og ikke får den en til en oppmerksomheten så ofte. Kan det være en bra ting. Ser jo at det er dumt å gå glipp av en dag med undervisning. Men tror kanskje man gir barnet ny giv og slikt til å fikse skolen bedre om de får en sånn dag. Mener ikke flere ganger i året. Men en eller to ganger.
 
Nei, aldri! Helt utenkelig å gjøre det. Det er skulk og ugyldig fravær. Bhg er jo noe helt annet. Det er et tilbud man betaler for og som er frivillig. Skole er ikke det!
 
Ikke fra skolen :) men gjorde det når hu gikk i barnehagen :)
 
Nei det er ikke lov.
Men vet om ei som gjorde det. Hun synes det var så slitsomt å stå opp så tidlig, så da tok de en fridag og dro på cafe på senteret :eek:
 
Min er langt unna skole enda, men kunne nok gjort det fra barnehagen. Men da betaler jeg jo for det å er jo ikke undervisning.

Men jeg tror i forhold til skole. Så må man se ann barnet sitt litt også. De aller fleste barn trenger en slik dag. Har man flere barn og ikke får den en til en oppmerksomheten så ofte. Kan det være en bra ting. Ser jo at det er dumt å gå glipp av en dag med undervisning. Men tror kanskje man gir barnet ny giv og slikt til å fikse skolen bedre om de får en sånn dag. Mener ikke flere ganger i året. Men en eller to ganger.

Det er jo bevist at de barna som er borte mye allerede på barneskolen er de med mest fravær senere i skolelivet og arbeidslivet. De tar lett på det å være borte, og fravær er jo et problem. Jeg vil iallfall ikke lære mine barn at det å ta seg fri fra skolen en dag i ny og ne er helt uproblematisk.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
NEI! Som lærer selv, synes jeg det er merkelig at noen tar ungene fri fra skolen for å ha kosedag! Skole er skole! Ofte erfarer vi at det er de som absolutt ikke burde være hjemme, som får disse kosedagene...
Det er jo logisk. Hvis de ser på skolen som så lite viktig at de bare kan skulke, så følger de ofte heller ikke barnet godt opp i skolearbeid generelt.
 
Det er jo skoleplikt i norge og barna skal på skolen med mindre sykdom eller feks begravelse.

Har man så mange barn at man føler de trenger en kosedag fra skolen for å gi dem "en til en oppmerksomheten" drar jeg den så langt å si at man da kanskje urde tenkt seg om FØR man valgte å få så mange.

Det er viktig å få inn gode vaner og holdninger fra de er små. Begynner de på ungdomsskolen og vgs er det mye lettere å begynne å skulke.
Iallefall om de har lært at det dr helt greit å ta en fridag av og til for å kose seg på kafé eller lekeland

Eldste mi går sisteåret i barnehagen. Der tenker jeg meg om før hun får fridager. Slik hun ikke skal gå glipp av spesielle opplegg og turer. Så hun får som regel fri torsdager når det bare er møtedag for de ansatte.
 
Det kommer ikke til å skje her i hus nei, skolen er viktig! Nok å være borte når det er sykdom eller timer hos lege, tannlege osv. Når det gjelder bhg, har datteren min fri når det passer seg. Jeg er student og har tid til det når semesteret er ferdig :)
 
Kommer aldri til å skje her i huset! Barnehagen ja, men ikke på skolen. Skolen er viktig og jeg kommer aldri til å la barna mine gå glipp av undervisning, med mindre de er syke, skal til lege/sykehus/begravelse. Kommer heller aldri til å ta de fri for å dra på ferietur midt i skoleåret.
 
Kommer aldri til å ta ungene ut av skolen en dag bare for å gjøre kjekke ting! Men kan hende jeg gjør som mamma gjorde med meg, feks lar meg "droppe" en time eller to! Feks jeg skulle til tannlegen. Hadde time sånn at det ikke var vits å komme før skolen også kom jeg tilbake midt i gymtimen! Da fikk jeg ofte være hjemme før også gikk vi litt i byen etter tannlegetimene sånn at vi var tilbake på skolen til etter gymmen!
 
Back
Topp