Tar dere barna fri fra skolen for å ha kosedag?

Kengu

Forumet er livet
VIP
Jeg hørte i dag at noen gjør det og lurer i grunn på om det er vanlig.
 
Ehh,nei, selvsagt ikke. Fra Sfo ja, men ikke undervisningsdager
 
Eh, nei.

Skole er skole. Der er man alltid bortsett fra ved sykdom.

Storebror hadde forsåvidt kosedag i dag, men det var siste dag av karantenen etter oppkast i går morges. Så ikke helt det samme
 
Nei. Fra barnehage ja. Ikke skole.
 
Nei.
Pga avstand tar vi fri for samvær, men føler ikke det blir helt det samme.
 
Husker noen av mine venner fikk ha det da jeg gikk på skolen, men jeg fikk ikke lov.
 
Har ikke skolebarn selv, men tenker at det er helt vanvittig om folk gjør det.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nei. Kun fri fra skolen ved sykdom og planleggingsdager.
 
Nei og jeg syns det er helt sløvt å gjøre det! Så på facebook for et par uker siden en mor i klassen til ene barnet mitt la ut bilder med tittelen "kosedag". Hun fikk mange kommentarer om god bedring til jenta, men svarte så fint at neida, var bare hjemme for litt ekstra kos:oops: Syns det er en uting. Er 180 dager i året ca det ikke er skole, så skulle ikke være behov for sånt tenker jeg!
 
Nei. Ikke fra skole. Bhg derimot kan skje :)

Signerer. Her har hun kun fått fri ved sykdom og til begravelse. Sfo, derimot, kan vi skippe om jeg er hjemme.
 
Hæh? Det er jo ugyldig fravær?? :s
Veldig dumt å lære barnet at man kan ta fri fra skolen bare for å kose seg :eek:
Skolen er jo VIKTIG.
Så nei, aldri :)

Barnehagen derimot så :)
 
Kommer ikke til å gjøre det når han begynner på skolen, så nyter endel kosedager hjemme fra bhg.
 
Jeg vet om mange som har kosedager med barna sine. Dette var ikke vanlig når jeg var yngre.. Husker at jeg prøvde lure mamma med at jeg var syk, ,men det fungerte aldri.

Syns personlig det er for ille at man ikke kan ha disse kosedagene når barnet har fri fra skolen i utgangspunktet..
Når jeg har barn i skolealder kommer jeg ikke til å la barnet mitt få være hjemme fra skolen med mindre det er gyldig fravær!
 
Har ikke og kommer heller ikke til å ta "kosedager" med bekostning av skolen!

Kosedager kan man ta når barna ikke er så skolen og man selv har fridag!
 
Back
Topp