Taper penger på å være sykemeldt???* OPPDATERT*

Lja022

Forelsket i forumet
Jeg ringte fagforeningen og det viser seg at man skal ha betalt for tillegg.
De henviste til §8-28 og §8-29 i folketrygdeloven!

-----------------------------------------------------

Håper noen som har peiling orker å lese dette..

Jeg var sykemeldt i perioden 27/10 t.om 03.12. Noe som vil si at jeg skal ha betalt sykepenger fra nav fra og med 12.11.

Jeg var selv på lønningskontoret og hentet inntektsopplystningene, (fordi de på lønningskontoret ikke klarte å knø seg til å sende den avgårde) for så å levere de selv inn til NAV.

Jeg har en fast deltid stilling på 49,83 t/mnd. jeg jobber hver onsdag og annenhver fredag og lørdag. noe som utgjør ca 12,45 t/per uke.  Jeg tjener 132 kr/t  pluss kvelds/helgetillegg.

Jeg tenkte ikke så mye over det når jeg så på inntektsopplysningene jeg leverte til NAV, men nå i ettertid, oppdager jeg at de har skrevet at jeg kùn jobber 46 t/mnd, og jeg har ikke fått for tilleggene..

Dette utgjør jo ikke allverden, men 1000 kr forskjell for meg som er småbarnsmor og student, er faktisk ganske mye!!!!

Er det virkelig meningen at man skal tape penger på å være sykemeldt? trodde man skulle få det man bruker å få i lønn ??  Dette er jo ikke NAV sin feil, men han som sitter på lønningskontoret sin feil..

du kan levere lønnslipper og så tar de et gjennomsnitt av de.

Jeg trodde man ikke fikk tillegg når man var sykemeldt..?

de betaler ikke for helger og ikke tilegg tror jeg,var alltid sånn med meg når jeg var sykemeldt...enda jeg har fast lønn!

Nå er jeg jo ikke sykemeldt lengere, og pengene for perioden jeg var sykemeldt er jo allerede utbetalt idag..så det er vel kanskje lite jeg kan gjøre med det  nå?[&:] 

Jeg jobber i butikk, og er gravid - sliter allerede litt med ryggen, og vil mest sannsynlig ikke klare å jobbe helt frem til permisjonen. Så det jeg tenker er at hvis jeg blir sykemeldt feks de to siste mnd før permisjon, og får mye mindre i sykepenger enn det jeg vanligvis får i lønn..så vil jo dette gå utover permisjonspengene mine også..

ORIGINAL: solo super

de betaler ikke for helger og ikke tilegg tror jeg,var alltid sånn med meg når jeg var sykemeldt...enda jeg har fast lønn!

Jeg har fått betalt for helgene jeg... men han på lønningskontoret har skrevet at jeg jobber 46 timer per måned, og ikke 49,83 timer per mnd.. og ikke regnet med tilleggene..

Er jo helt idiotisk hvis man ikke får for tilleggene, får jo en god del ekstra penger i mnd pga de tilleggene..

Lurer rett og slett på om jeg skal ta kontakt med han som sitter på lønningskontoret, eller om jeg skal ringe fagforbundet å høre med de..

Man får ikke helge eller kveldstillegg dersom man er sykemeldt

Du skal ha samme lønn når du er sykemeldt som når du jobber.
Hvis du er organisert ringer du de og hører.

ORIGINAL: DreamsCameTrue

Det er jo helt idiotisk..jaja.. da skal jeg iallefall dra på jobb helt ut til permisjonstiden, omså jeg må gå på krykker!

ORIGINAL: DreamsCameTrue

Skal man ikke ha det man tjener til vanlig da? Det fikk jeg tror jeg (sjekka ikke da men...). Men tror ikke jeg tapte noe på å være sykmeldt. Jobber i butikk.
Anyways, hør med HK du[:)] Så er du sikker.

ORIGINAL: siljegulli

Du skal ha samme lønn når du er sykemeldt som når du jobber.
Hvis du er organisert ringer du de og hører.

Jeg får gjøre det :) Regner med de vet.. føler meg så teit, for det er jo ikke snakk om så store summer...men føler liksom at rett skal være rett..

hadd villa kontakta fagforeninga ja. men høres logisk ut at du ikke får tillegg da, du får jo den faste timelønna, men ett kveldstillegg f.eks får du for at du jobbe kveld .

Back
Topp