Tapas!

junibebi89

Gift med forumet
What to eat and not to eat?? Hmm..

Vi skal jo ikke spise spekeskinke..
Men hva med ostene? Er ikke så godt å vite om de er paustoriserte eller ikke.. og.. være forsiktig med sjømat; rå fisk, scampi, blåskjell.. hmm andre tanker?:)

Dadler er vel ok..

De har jo funnet listeria i pasteurisert også så jeg styrte unna skinke og ost. Ellers er det vel bare ferskvannsfisk og fisk over x kg du skal være forsiktig med. :)

What to eat and not to eat?? Hmm..

Vi skal jo ikke spise spekeskinke..
Men hva med ostene? Er ikke så godt å vite om de er paustoriserte eller ikke.. og.. være forsiktig med sjømat; rå fisk, scampi, blåskjell.. hmm andre tanker?:)

Dadler er vel ok..
Spekemat skal ein holde seg unna ja. Eg ville nok latt ostene vær og, berre for å være sikker. Hadde kun tatt ting eg var 100% sikker på. Og dadler er heilt ok :) men er de rulla i spekeskinke ville eg sjekka om den var godt varmebehandla ;)

Mozzarella skal være helt trygg leste jeg flere plasser :-)

Jeg har ikke fått med meg at scampi og blåskjell er på nei-listen? Fersk fisk kan vi jo også stort sett spise, så lenge det er riktig sort og behandler riktig (spør på restauranten).

Så egentlig en del ost og spekemat du bør være forsiktig med :) resten kan du jo kose deg med :)

Jeg har ikke fått med meg at scampi og blåskjell er på nei-listen? Fersk fisk kan vi jo også stort sett spise, så lenge det er riktig sort og behandler riktig (spør på restauranten).

Så egentlig en del ost og spekemat du bør være forsiktig med :) resten kan du jo kose deg med :)

Bare leste engang at vi skal være lott forsiktige med sjømat generelt :). Men tror det er på vær litt forsiktig men ok lista?:)

Så lenge scampi er varmebehandlet så skal det vel gå greit. Eneste av skalldyr jeg har lest at man må være forsiktig med er den brune innmaten på krabbe. Spiste mye reker og kreps sist.

Sist jeg var gravid hadde vi en sammenkomst med hele firmaet jeg jobber på. Tilfeldigvis tapas som ble servert og jeg føler det var LITE der som jeg følte var trygt å spise som gravid.. Var sykt sulten når jeg kom hjem. Skal ha samme sammenkomsten igjen snart med tapas og jeg kommer til å spise litt før jeg drar!!:p

Sist jeg var gravid hadde vi en sammenkomst med hele firmaet jeg jobber på. Tilfeldigvis tapas som ble servert og jeg føler det var LITE der som jeg følte var trygt å spise som gravid.. Var sykt sulten når jeg kom hjem. Skal ha samme sammenkomsten igjen snart med tapas og jeg kommer til å spise litt før jeg drar!!:p

Er enig med deg her, ekke så lett når tapas er så mye inni mye på en måte.. sauser og dressinger og sauser.. er jo godt men ekke lett å skille alt fra hverandre..

Er enig med deg her, ekke så lett når tapas er så mye inni mye på en måte.. sauser og dressinger og sauser.. er jo godt men ekke lett å skille alt fra hverandre..
Absolutt ikke så enkelt med tapas nei.. Kjedelig. For det er jo så godt når man ikke er gravid! :p

Back
Topp