Tante som ikke bryr seg

Lille meg 90

Glad i forumet
Lurer på hva dere hadde gjort lm en av deres søsken ikke brydde seg om ungen deres. En av mine søsken bryr seg ikke om min sønn. Men de to andre ho e tante til bryr ho seg om. Alle i min familie sier til min sønn at ho e tante. Jeg liker ikke at de gjør det. For i mine øyne så er ho ikke tante til min sønn i og med at ho ikke bryr seg om han. No venter jeg nr 2 og vil ikke ha noe med ho å gjøre. Jeg vil ikke ha ho i bursdag, dåp eller på sykehuset når neste kommer sia ho ikke bryr seg. Jeg vet min familie blir å presse oss til å be ho. Hva hadde dere gjort om dere va i samme situasjon?

Lurer på hva dere hadde gjort lm en av deres søsken ikke brydde seg om ungen deres. En av mine søsken bryr seg ikke om min sønn. Men de to andre ho e tante til bryr ho seg om. Alle i min familie sier til min sønn at ho e tante. Jeg liker ikke at de gjør det. For i mine øyne så er ho ikke tante til min sønn i og med at ho ikke bryr seg om han. No venter jeg nr 2 og vil ikke ha noe med ho å gjøre. Jeg vil ikke ha ho i bursdag, dåp eller på sykehuset når neste kommer sia ho ikke bryr seg. Jeg vet min familie blir å presse oss til å be ho. Hva hadde dere gjort om dere va i samme situasjon?

Er drt noe mer enn at hun ikke er engasjert i barnet ditt som gjør at du ikke vil ha kontakt?

Det er ikke alle som bryr seg så mye om barn, det kan ha mange ulike grunner. Hvor gammelt er barnet du har nå? Og hva gjør du for å bygge et forhold mellom barnet og tanta? :)

Hvis hele familien e samlet hos mamma og pappa. Så leker/gir ho kun oppmerksomhet til de andre ho e tante til. Men min sønn overser ho. Jeg har prøvd å invitere ho på forskjellige ting. Men ho sier bestandig nei. Men inviterer min andre søster (som har de to andre ungene) min søster på besøk, middag og aktiviteter. Så e ho rask å si ja. Min sønn er 3 år.

Hvis hele familien e samlet hos mamma og pappa. Så leker/gir ho kun oppmerksomhet til de andre ho e tante til. Men min sønn overser ho. Jeg har prøvd å invitere ho på forskjellige ting. Men ho sier bestandig nei. Men inviterer min andre søster (som har de to andre ungene) min søster på besøk, middag og aktiviteter. Så e ho rask å si ja. Min sønn er 3 år.

Da ville jeg bare spurt rett ut om det er noen grunn til at hun behandler de ulike tantebarna sine ulikt :)
Best å få rensa opp i lufta. Men å la være å invitere til dåp eller bursdag skaper nok bare unødvendig splid i familien. Det burde kanskje være en alvorlig grunn om man skal gjøre det.
Men iblant blir man veldig skuffa av nær familie fordi de ikke oppfører seg sånn som vi forventer
, og det er sårt og vondt - det skjønner jeg veldig godt ❤️
Om dere ikke kan ordne opp i ting, kan du hvertfall få det bedre om du forventer ingenting av henne for da blir man heller ikke skuffa.

Så trasig. Jeg ville spurt henne direkte om hvorfor hun behandler dem ulikt og om det er noe du kan gjøre for å bedre relasjonen. :)

Spør henne om hvorfor det er sånn, vet det er vanskelig men viktig før du lager splid i familien. For kuttet dere ut henne så blir ikke kun ho påvirket også foreldrene og andre søsken. Dette er vondt, lykke til :)

Min bror er omtalt som onkel, men aldri vært interessert i ungene. Eldste er 5 år og har språkvansker. Så presterte han å si: har han ikke lært å snakke enda? Jeg ble ganske forbanna..

Jeg har en vanskelig søskenrelasjon selv.

Det kan høres ut på det du sier, hvis det stemmer, at hun fryser deg og dine ut.

Mitt råd til deg er å overse det, be alle i dåp etc. slik at du ikke bidrar til en vanskelig situasjon som kan splitte familien.

Noen mennesker er det noe med, de er enten psykisk syke, ufyselige, tankeløse el.l. og det er ikke alltid lurt å ta ting opp, selv om det gjøres i beste mening så kan det få store negative konsekvenser.

Juster heller dine forventninger og fokuser på de i familien som er gode med deg og dine.

Det er i alle fall det jeg ville gjort om jeg fikk en ny mulighet. Hos oss har det skjært seg helt og hele storfamilien møtes aldri sammen alle sammen. Det er veldig trist. :(

Har prøvd å spørre, menho svare ikke :(

Da ville jeg bare ikke forventet noe av henne, og unngått alle møter så langt det går. Så bare treffe henne når det er naturlig at hele storfamilien samles :)
Også prøve å fokusere på noe annet enn hva hun gjør når dere er sammen.

Er det stor aldersforskjell på barna? Kanskje hu ikke er så komfortabel med små barn?

Nå er jeg desverre for vant til litt rar familie. Men jeg har ikke verdens beste kontakt med noen i min familie sånn sett men ikke noe dårlig kontakt heller. Samboeren til pappa sier at blod ikke altid er tykkere enn vann.

Jeg tenker kanskje at det ikke skal gå utover dine barn? Huff.. er vanskelig.

Kommer selv fra familie- hvor Jeg ikke har hatt noe med min mor å gjøre siden jeg var i 20 årene. Ikke invitert i bryllup når jeg giftet meg- ei heller i familieselskap. Venter nå vårt 1 barn og hun kommer ikke til å treffe det.

Prøvd å alliere deg litt med f.eks moren din? Typ "du mamma, er det bare meg eller men det virker som at..."
Kan jo hende at hun da tar det opp med din søster på tomannshånd.

Mitt beste råd er nok "kill them with kindness!" (ikke bokstavelig talt da ;))

Kan det være han ikke er så komfortabel med barn da?
Jepp. Hn trives greit med større barn, andre sine som er i familie med de han har vært sammen med, aldri mine.
For en ukes tid siden så prøvde min sønn å få kontakt med han. Han visste rett og slett ikke hva han skulle gjøre. Vi satt med middagsbordet og måtte gi han tegn på at Han måtte respondere. Heldigvis tok Han hintet og bekreftet han med et ord. Det Var heldigvis godt nok for min sønn.
Min bror har truffet oss ganske ofte siden Han ble født i februar 2015. Har lite tro på at han kommer til å plutselig vise interesse for ungene nå.

Jepp. Hn trives greit med større barn, andre sine som er i familie med de han har vært sammen med, aldri mine.
For en ukes tid siden så prøvde min sønn å få kontakt med han. Han visste rett og slett ikke hva han skulle gjøre. Vi satt med middagsbordet og måtte gi han tegn på at Han måtte respondere. Heldigvis tok Han hintet og bekreftet han med et ord. Det Var heldigvis godt nok for min sønn.
Min bror har truffet oss ganske ofte siden Han ble født i februar 2015. Har lite tro på at han kommer til å plutselig vise interesse for ungene nå.
Er de større enn dine da? Vet om flere som foretrekker de fra de er litt eldre. Personlig er jeg ikke så fan av barn (ironisk nok)
Elsker nevøene mine og min egen da. Og noen venner sine!
Barn er dessverre litt sånn smak og behag for noen.

Er de større enn dine da? Vet om flere som foretrekker de fra de er litt eldre. Personlig er jeg ikke så fan av barn (ironisk nok)
Elsker nevøene mine og min egen da. Og noen venner sine!
Barn er dessverre litt sånn smak og behag for noen.
Ja de er det. Men jeg har i grunn sluttet å bry meg

Jeg har en vanskelig søskenrelasjon selv.

Det kan høres ut på det du sier, hvis det stemmer, at hun fryser deg og dine ut.

Mitt råd til deg er å overse det, be alle i dåp etc. slik at du ikke bidrar til en vanskelig situasjon som kan splitte familien.

Noen mennesker er det noe med, de er enten psykisk syke, ufyselige, tankeløse el.l. og det er ikke alltid lurt å ta ting opp, selv om det gjøres i beste mening så kan det få store negative konsekvenser.

Juster heller dine forventninger og fokuser på de i familien som er gode med deg og dine.

Det er i alle fall det jeg ville gjort om jeg fikk en ny mulighet. Hos oss har det skjært seg helt og hele storfamilien møtes aldri sammen alle sammen. Det er veldig trist. :(
Det som også er rart er at ho sender snapchat til min samboer men ikke til meg. Så det e jo tydelig meg ho ikke liker. Liker ikke at min familie sier til min sønn. Se der er tante, kor e tante osv. Han blir jo så forvirra da når de i familien sier til min sønn at ho e tante til han. Men så bryr ho seg ikke om han. Kor trist at det har skjært seg hos deg:(

Back
Topp