Tante sa *hjelp*

TinaCelineeey

Forumet er livet
Tante sa at Enya ikke skulle sitte på gulvet,siden hun ikke klarer å sette seg opp selv...
Men babyen min vil ikke ligge mer,for det er MYE morsommere å sitte!

Har tante rett?
Eller spiller det ingen rolle?

Hs sa det til meg

Men Michelle sitter som bare det hun vil ikke ligge men nå sitter Michee veldig stødig alene da[:D]

ORIGINAL: TinaC isprinsesse

Tante sa at Enya ikke skulle sitte på gulvet,siden hun ikke klarer å sette seg opp selv...
Men babyen min vil ikke ligge mer,for det er MYE morsommere å sitte!

Har tante rett?
Eller spiller det ingen rolle?

Tanta di har rett..

Iallefall etter det jeg har hørt så har tanta di rett [;)] Snakka med fysio ang. dette og hun sa at det er en ufunksjonell stilling for et barn å sitte i før det klarer å sette seg opp selv, da vet barnet ikke hvordan det skal komme seg ut igjen fra stillingen og det ender ofte med at de velter over, noe som kan gjøre vondt og skremme dem. I tillegg er det ekstra belastning på ryggen, siden musklene ikke har blitt sterke nok enda..

Barn som ikke setter seg opp selv skal ikke sitte. Det er skadelig for rygg/holdning/hofter osv osv...

Tanten din har rett ja. 

åååh [:'(]

da får jeg overleve illsint baby da...

Hjelper det ikke selvom hun sitter stødig som fjell å bare velter en gang innimellom ??
(jeg har lakt puter rundt henne,så hun slår seg ikke å blir ikke redd om hun velter)

åååh [:'(]

da får jeg overleve illsint baby da...

Hjelper det ikke selvom hun sitter stødig som fjell å bare velter en gang innimellom ??
(jeg har lakt puter rundt henne,så hun slår seg ikke å blir ikke redd om hun velter)

Neii..

La henne "liggesitte" i fanget ditt da?

ORIGINAL: Lissyjane

ja, hun gjør det..men da bare setter hun seg opp

Ja men da setter hun seg jo opp selv da[:)]

Ja,men hun får ikke til å sette seg opp fra liggestilling på gulvet :(

Da må hun bare få mulighet til å lære seg det. La henne være litt sint og frustrert. Det er jo en del av læringen og utviklingen det. Vi som foreldre må la barna få lov til å lære seg ting på egenhånd.

Sier som de andre : skal ikke sitte på gulvet før hun setter seg opp selv.

ORIGINAL: *Bethina*

Din tante har helt rett[:)] 
Ikke sett henne opp alene før hun kan sette seg opp selv..

Back
Topp