Tante rød

Elisabeth1987

Betatt av forumet
Ja som overskriften sier så har jeg et spørsmå ang tante rød når fikk dere det tilbake og var d regelmessi med en gang? Skal sette inn hormonspiral ved neste mens men den har ikke kommet enda har gått over 28 dager å jeg er ikke gravid kan d være sånn i starten?

Jeg har heller ikke fått tilbake min menstruasjon. Bruker kondom som prevensjon. Når er det egentlig vanlig å få tilbake mensen etter fødsel....?

Her fikk jeg mensen igjen i starten av januar som varte i kun to dager og har ikke kommet igjen etterpå.
Blir spennende og se når den kommer igjen, kan godt holde seg borte litt lenger :P

Jeg har ikke fått igjen mensen. Med de to andre barna fikk jeg ikke igjen den før jeg sluttet å amme.. Håper det samme skjer nå ;)

Fikk i november og er helt regelmessig. Har el nå, tenkte å forføre mannen hihi :P Meeen han vet om det så hopper nok av i svingen.. Sukk :P

vanlig å ikke ha regelmessig mens etter fødsel, men stabilisrer seg etterhvert :) har alltid fått tilbake mensen 3-4mndr etter fødsel også denne gangen selv om jeg fullammer enda. har hatt mensen 2 ganger med 21dagerssyklus.. nå venter ejg på mensen igjen og er på dag 25 så håper den har stabilisert seg :)

Ok fikk tilbake min i desember men er veldig uregelmessig så er nærvøs vær måned når det har gått over tiden
huff, ja blir smånervøs selv hver gang mensen er forsinka..

Ja, kom tilbake tidlig her :P Ammer ikke, så var vel tilbake ca 3 mnd etter fødsel. Ble regelmssig med en gang.

Begynte da rett på yasmin p piller som jeg har brukt tidligere, også brukes det kondom i tillegg :P Haha, ja vi er livredd for en nr 4 :p for det greier ikke kroppen min å takle :P

Mannen skal snart sterilisere seg, det blir greit :)

Jeg har heller ikke fått tilbake min menstruasjon. Bruker kondom som prevensjon. Når er det egentlig vanlig å få tilbake mensen etter fødsel....?

Det varierer, fra et par uker etter renselsen til godt over 1 år.. Spesielt hvis man ammer (og ammer om natten), kan det ta lang tid før den kommer tilbake.

Ja, kom tilbake tidlig her :p Ammer ikke, så var vel tilbake ca 3 mnd etter fødsel. Ble regelmssig med en gang.

Begynte da rett på yasmin p piller som jeg har brukt tidligere, også brukes det kondom i tillegg :p Haha, ja vi er livredd for en nr 4 :p for det greier ikke kroppen min å takle :p

Mannen skal snart sterilisere seg, det blir greit :)
venter også på at mannen min skal sterilisere seg ;)

Hehe, ja det blir den beste løsningen her, når nr 3 var en overraskelse :p Blir forferdelig lett gravid :O
nr 3 ble til ved 1.forsøk her :P og jeg har innovervendt livmor.. hehe.. hopper bare av i svingen vi da, ikke så trygt, men det har gått bra hittil ;)

nr 3 ble til ved 1.forsøk her :p og jeg har innovervendt livmor.. hehe.. hopper bare av i svingen vi da, ikke så trygt, men det har gått bra hittil ;)

Haha, nei da kan det fort bli 4 på dere i påvente på sterilisering :P

For det gjorde egentlig vi med nr 3 her, passet på sikre perioder og sånt, men ehem, eggløsninga den forflytta seg den etter litt over et år med fast eggløsning :P Så.. :P
Nå er det piller og kondomer :O

Haha, nei da kan det fort bli 4 på dere i påvente på sterilisering :p

For det gjorde egentlig vi med nr 3 her, passet på sikre perioder og sånt, men ehem, eggløsninga den forflytta seg den etter litt over et år med fast eggløsning :p Så.. :p
Nå er det piller og kondomer :O
hehe neida :p et par vi kjenner venter nr 4 nå etter 5år med hoppe av i svingen :P

Har ikke fått igjen mensen ennå.. Heldigvis! :P
De to forrige gangene tok det 7- og 8 mnd før mensen kom tilbake. Jeg amma da og gjør det nå også.
Eneste prevensjon her er kondom. Reagere så lett på piller og spiral vil jeg ikke ha.. men håper mannen vil sterilisere seg etterhvert.
Men blir ikke så ofte vi har tid til sånn kos nå dessverre.. så ingen fare.
Tror jeg ikke orker flere barn nå.
3 er mer enn nok! ;)

Last edited:
Ikke fått mensen enda her heller. Men fullammer og begynte på minipillen et par mnd etter fødsel, så kan hende den ikke kommer heller (det er jo ikke noen pause på minipille-brettet). Vil gjerne ha en til, men helst ha kroppen min og junior i fred et år eller to ;)

Back
Topp