Tante/ onkel er.....

RedElf

Elsker forumet
for deg alle du har et godt forhold til og som er mye sammen med barna dine?
Eller...
dine/ samboers/ manns søsken?

Jeg er sikkert vrang, men for meg er tante og onkel "beskytta titiler" som kun brukes om slektsbånd. Ikke venninner, barnehagepersonalet eller noen som helst andre.

Jeg hadde blitt dritfornærma om søstra mi delte ut MIN tittel til alle hun hadde kontakt med....

Er jeg vrang eller?????[:D][:D]

Tanter og onkler er søskene til sambo og meg og de som er gift med søskene våre.

Helt enig med deg RedElf[;)]

hos oss er de forbeholdt slekta ja, men vi bruker betegnelsen tante på dama til onkelen, og jeg er tante til ungen deres. For det første fordi vi har vært sammen i mange år og planen er å fortsette med det[8D][;)] i tillegg har jeg bare ei søster og mannen bare en bror så for å få litt større "familie" har vi valgt å gjøre det slik. Typen til søstra mi bruker vi bare navnet på for de har ikke vært sammen så lenge og det føles ikke naturlig å kalle han onkel.

Du er ikke vrang nei...her er min søster tante, og hannes bror onkel. Thats it![;)]

helt enig. MEN, sambo er enebarn, og selv om vi ikke er gift så kaller vi han onkel for de jeg er tante til, har bodd ilag i snart ni år da(hvis det tells[:)])

Broren min og broren til samboer er ONKEL både muntlig og skriftlig[:)] 
Deres samboere blir omtalt med NAVN eller TANTE - alt etter som[;)] 
Men på kort o.l skriver vi alltid: Til TANTE og ONKEL[:)] 

Ingen venninner blir omtalt som tante her i gården nei[8D] Det er ren og pur slektskap!!

Glemte å si at de som har giftet seg med mine søsken er onkel/ tante også da [;)][:D]

Litt enig med deg...
Mine onkler og tanter er onkler og tanter for ungene også mye fordi jeg kaller de for det å da er det det som faller seg lettest...
Også har jeg jo en venninne som er tante alltid vært og kommer alltid til å være det...

Forresten Redelf jeg er lighter kleptoman så om du lurer på hvor ligtheren din blei av på fredag så er jeg skyldig... hehe... [:D]

Her er det slekta som er tante og onkel..
Om man er gift eller bare samboer så er det tante og onkel hos oss..

+ Ett vennepar som Noah bare har begynt å kalle tante og onkel så da har det blitt sånn[:)]

ORIGINAL: mammasin

Tante og onkel er noe man kaller søsknene til foreldrene.. Og evnt deres samboer..
Ingen andre..[:)]
Jeg syns det blir helt feil når folk kaller venner for tante/onkel..
Sign!

Hos oss er tante og onkel de som er det, i familien. Men alle andre damer som er muslimer, kaller vi også tante, men på arabisk, og samme med muslimske menn, spesielt de vi har mye kontakt med, er "onkel" på arabisk, khalti (som er mors søster, på arabisk er det forskjell på om det er fars søster eller mors søster, på de som er blodslekt) er tante og Amo (fars bror) er onkel.

Vi er tante og onkel til både mine søsken sine barn, og sambo sine søsken sine barn. Hvorfor skal eg ikke være tante til nevøen hans når vi er samboere ?? Det er jo familie. Ett vennepar av oss og så gudfaren til sebastian er "tante og onkel". Men vi ser de hver dag, så det er bare blitt sånn.

Tante og onkel er søsken av meg og min mann, OG deres ektefeller/samboere!

Sier da tante Kari og onkel Per, ikke tante Kari og filleonkel Per!!!!!!

ORIGINAL: RedElf

for deg alle du har et godt forhold til og som er mye sammen med barna dine?
Eller...
dine/ samboers/ manns søsken?

Jeg er sikkert vrang, men for meg er tante og onkel "beskytta titiler" som kun brukes om slektsbånd. Ikke venninner, barnehagepersonalet eller noen som helst andre.

Jeg hadde blitt dritfornærma om søstra mi delte ut MIN tittel til alle hun hadde kontakt med....

Er jeg vrang eller?????[:D][:D]

Nei, synes ikke du er vrang, for meg er det helt unaturlig at man kaller venner for tante/onkel. Svigermor har en venninne som de hadde mye kontakt med da sambo vokste opp, hun har fått tante-tittel. Synes det er litt teit jeg da men. [8D] Men, så må jeg si, trodde det var naturlig at samboer/ektefelle til ens søster eller bror også ble tante/onkel jeg? Ja de er egentlig fille-onkel/-tante, men man går jo liksom ikke rundt og sier det.

Mine brødre er onklene til gutten min. Dama til den ene broren min kommer aldri til å bli kalt tante fra vår side ihvertfall.. Å siden gullet ikke har noen tanter, blir fadderen hans, min kusine, kalt "tante" [:)] Sambo har kun halvsøsken som han ikke har noe særlig kontakt med. 

Det værste jeg hører er når noen får barn, å så kaller de da venninner osv får tante til barna sine.
En av mine venninner kaller meg tante ****  når jenta hennes er i nærheten av meg, men jeg er ikke noe tante til henne, synes det er helt feil å kalle meg det.

Jeg syns det er litt sært ja.

Syns det er flott jeg om nære venner av familien er glad i barnet og vil kalle seg tante eller onkel.

For min del har jeg en god venninne som kaller seg tante syns det er veldig koselig. Jeg har heller ingen søsken så hvorfor skal det være dumt? bedre å ha en noen som bryr seg enn å eksludere dem med å si at nei du får ikke kalle deg tante!

ORIGINAL: SanderSabine mamsen

Litt enig med deg...
Mine onkler og tanter er onkler og tanter for ungene også mye fordi jeg kaller de for det å da er det det som faller seg lettest...
Også har jeg jo en venninne som er tante alltid vært og kommer alltid til å være det...

Forresten Redelf jeg er lighter kleptoman så om du lurer på hvor ligtheren din blei av på fredag så er jeg skyldig... hehe... [:D]

Jasså. Du er en liten snik du [;)][:D]

jeg har en venninne som er tante til tobias - hun var med på fødselen og fortjener tittelen [:D]
jeg er også tante til hennes barn, og ble i bryllupet hennes utnevnt til offisielt medlem av familien [8D]

når vi gifter oss blir jeg "tante" til 6 flotte unger, hvor den ene er 3 år yngre enn meg.. skal se han begynner å kalle meg tante [8D]

(tobias kaller darlingens søsken for tanter og onkler, selv om de ikke er det - det gir bare en følelse av tilhørighet, og det ville vært rart om han ikke fikk si det når hans framtidige søsken kommer til å si det..)

forøvrig går alle MINE tanter og onkler også under tante/onkelnavnet for tobias - det samme gjelder for darlingens tanter og onkler.. tobias kaller også dem tante og onkel.. [:)]  extended family [:D] 

Back
Topp