Tanta og de

godtemomsen

Lykkelig ventende <3
Lillemann er nett blitt 5 mnd. Jeg ammer enda og i tillegg får han grøt/frukt etc. Men jeg har ikke fått tante rød enda. Hva er egentlig normalt?
Når bør jeg begynne å bli " bekymret"? Egentlig er det deilig å slippe det, men kom bare innpå tanken her om dagen ettersom den kom så fort tilbake med eldste mann. Tror han var 3 mnd når den kom om jeg husker riktig :)

Er det flere her inne som ikke har fått mensen tilbake? Ammer du?
Dersom du har flere barn, når kom den tilbake ?(hvis du husker). Ammet du da?

Er det alltid slik at dersom du ammer så lar tanta vente på seg?
 
Her kom tanta tilbake fra 2mnd ca med begge, fullamma begge. Men har hørt flere som ratt har sluppet unna et år og tror det er like normalt :)
 
Fikk henne tilbake 6 uker etter fødsel:(
Ammet kun i 2 mnd.
 
Sist kom ho da guttungen var 8 mnd. Ammet fremdeles.

Ikke fått besøk av tante denne gangen . Er jo deilig å slippe, men samtidig må ho gjerne komme snart. Greit å vite at kroppen fungerer sånn noenlunde igjen. Og lyst å prøve på en til snart.
 
Her er frøkna 5 mnd og 8 dager, og heldigvis ingen mens :) Husker den kom tilbake etter 8 mnd sist, da hadde vi kutta ut mye pupp på dagen. Nå får hun kun litt grøt på kvelden, ellers bare pupp :)
 
Noen får tilbake mens de fullammer, andre slipper unna til etter de er helt ferdig med amming i det hele tatt så spriket er stort. Fikk igjen rundt 6-7 mnd med storebror, samtidig som han for første gang var oppe i en helt porsjon grøt. Ammet mao. mye ennå. Nå er snuppa 5 mnd og jeg er ennå så heldig å være uten, håper det varer lengst mulig ;)
 
Fikk etter 6 uker forrige gang (delammet)

Fullammer denne gangen og har ikke sett noe til den ennå heldigvis! Mini er 5 mnd i morgen :)
 
Kom da gutten var 3mnd, jeg ble så skuffet! Hadde håpt å slippe unna mye lengre. Har store plager med smerter og kvalme.
 
Sist fikk jeg den etter 4 mnd, selv om jeg fullammet. Nå er tulla blitt 6, og har ikke fått den enda. Det er sååå deilig, håper den holder seg unna en god stund til ;) fullammer enda da lille ikke vil ha noe mat enda.
 
Ok, da er det hvertfall ikke noe å bekymre meg over, at den ikke er kommet enda :) det er helt fantastisk å slippe den. Vi skal tidsnok måtte "slite" med den igjen :)
Men er også der at det hadde ikke gjort noe om hu dukket opp og på den måten vite at kroppen fungerer som den skal. Er lysten på å kanskje om ikke alt for lenge gå i gang igjen med en liten til :)
 
Ok, da er det hvertfall ikke noe å bekymre meg over, at den ikke er kommet enda :) det er helt fantastisk å slippe den. Vi skal tidsnok måtte "slite" med den igjen :)
Men er også der at det hadde ikke gjort noe om hu dukket opp og på den måten vite at kroppen fungerer som den skal. Er lysten på å kanskje om ikke alt for lenge gå i gang igjen med en liten til :)


Du kan fint bli gravid selv om ikke mensen er tilbake, for mann starter med eggløsning ganske raskt etter fødselen.
 
Her er hun 7,5 mnd og jeg har fortsatt ikke fått mensen. Jeg ammer og bruker cerazette så jeg vet ikke hva som er årsaken:)
 
Back
Topp