Tannverk

LineMerethe

Gift med forumet
Åhh, jeg begynte å kjenne det igår, men i dag er det virkelig ille. Klarer så vidt å bite tenna sammen der det er vondt[:(] Det er jo ikke bra å gå til tannlegen heller..? Jeg håper på det beste at det forsvinner snart.

Kan paracet virke mot dette?

Kanskje.. Men gå til tannlegen. Jeg selt VELDIG i de 3 første mnd med hodeverk og tannpine [&:] Ikke noe bra!

Jeg HATER tannlegen[:@][:(]

Er ikke det sånn at de sier man skal gå til tannlegen når man er gravid da? Pga det kan skje så mange forandringer i munnen og det er ekstra farlig å få betennelse i tannkjøttet da..

Ville tatt en paracet hvis jeg var deg og ringt å bestillt en time. Håper det går over ihvertfall [:)]

Det er ikke oppe før på mandag[:-]

tannverk er noe drit, hadde det i perioder da jeg gikk gravid første gang..
det gikk over av seg selv men helt for j**** når det sto på, paracet lindret litt hos meg.

man kan dra til tannlege så vidt jeg har lest, men man skal unngå røtgen og huske å opplyse om at man er gravid.

man har litt lettere for å få tannproblemmer(hull) når man  er gravid.

Det er IKKE farlig å gå til tannlege... det er bedre å få det fiksa nå sånn at du slipper å gå rundt og stappe i deg paracet.
Hvis du må ta røntgen så får du en sånn bly-kappe over deg som stopper strålene sånn at den lille ikke får så mye i seg.
Du kan få bedøvelse og alt... Jeg har nå begynt å fikse 3 tenner. Ei som garantert må rotfylles... ei som er ferdig fiksa... og ei som tannlegen driver og vurderer. [8D] Så har jeg ei tann som må trekkes... *grøss*

Men alt dette går helt fint å gjøre mens man er gravid altså. Null problem. Det er bedre for den lille å slippe stresset du går rundt med når du har vondt. [:)]

Har tatt meg en paracet nå. Huff, det er så svindyrt med tannlege også. Sambo spurte om han skulle hente tanga i garasjen[8D]

Jeg har også skrekk for tannleger [&:] Men det må bare gjøres av og til. Det er for det beste å bare fikse det selv om det koster skjorta.... Ja jeg slet med tannverk de første mnd ville ikke tannlegen gi meg penicilin eller bedøvelse pga frykt for barnet som ikke enda hadde nådd 12 uker. Men det gikk greit men det var IKKE mye hyggelig når jeg ikke tårer ta bilder uten bedøvelse. Begynte å grine i skrekk bare for at de skulle fotografere tennene mine [&:]

Jeg tok to bruse paracet i går, syntes ikke det hjalp noe som helst[:'(] I natt har jeg sikla ned puta mi, og tanna er bare værre. Ser det ann til imorgen, tror det er noe sånn øyeblikkelig hjelp greier her i byen. Pappa nevnte det hvertfall. I dag skal vi på julemiddag og jeg klarer så vidt å tygge, det er sååå typisk[:@]

Jeg trur gebiss er noe for meg!![:D]

Tror de fleste steder skal ha tannlegevakt-ordning gjennom legevakta i helger og ferier. Tannlegen jeg jobber hos er med i den..

Bare gå til tannlegen, er ingenting i veien for at du ikke kan det. Er der jo omtrent en gang i mnd selv og jeg har det fint. Bedre enn å gå rundt med smerter. Skjønner ikke hvor alle får det fra at tannlegen ikke er bra?? Min tannlege tar ikke røntgen på meg da det er det eneste så fyller han hålene med et annet stoff en til vanelig. Men dette vet han jo hvis du sier du er gravid. Heller tannlege enn paracet, det blir man immun mot ietter hvert og ikke bra for levra [:'(][:'(] Håper du går til tannlegen og får en fin opplevelse og at smerten forsvinner :D :))

Jeg pusser og pusser og pusser tennene, for det er jo så lett å få trøbbel med tennene og tannkjøttet...
Og jeg blør i tannkjøttet nesten daglig.

Kanskje jeg også burde ta en tur til tannlegen?

Back
Topp