Tannverk!

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
I går var jeg hos tannlegen på sjekk.
Han fant da to små små hull i visdomstennene nede, har ikke hatt noe vondt. Tok det ene i går, gikk ca 5 sekunder å borre så var det ferdig.
Men NÅ. Nå har jeg så sinsykt tannverk!
Burde jeg ringe tannlegen, eller er det vanlig?

I den tanna du boret? Jeg har alltid vondt en stund etter jeg har boret :)

Så han la en liten fylling, eller kanskje en stor på begge da? Det er ikke uvanlig at tenner reagere på at de blir jobbet med. Nerven som reagere rett å slett. Så du kan vente noen dager å se der ann :) Sist jeg la fylling hadde jeg vondt i et par uker før jeg ringte tilbake til tannlegen. Ingenting galt, bare sensitiv tann:p

I den tanna du boret? Jeg har alltid vondt en stund etter jeg har boret :)
Så han la en liten fylling, eller kanskje en stor på begge da? Det er ikke uvanlig at tenner reagere på at de blir jobbet med. Nerven som reagere rett å slett. Så du kan vente noen dager å se der ann :) Sist jeg la fylling hadde jeg vondt i et par uker før jeg ringte tilbake til tannlegen. Ingenting galt, bare sensitiv tann:p

I tanna jeg boret ja, og han la en liten fylling der så da satser jeg på at det er derfor. Han prøvde å få meg til å borre uten bedøvelse, siden det var så lite. Men nå er jeg glad jeg ikke gjorde det, det hadde sikkert vært drit vondt. :p

Borer aldri med bedøvelse, jeg :P sprøyta er jo verre enn boringa ;)

Er nok tanna som reagerer, tenker jeg.

Samme her:p hehe
Kun bedøvelse når jeg trekker ;)

Nervene kan nok reagere ja, så ville vente et par dager ihvertfall:)

Herregud dere er gale.. :p Skal sies at jeg har tannlegeskrekk. Når jeg kom dit i går og plutselig måtte borre så skalv jeg sånn at han ikke fikk til før jeg fikk roa meg. Vannet i koppen spruta alle veier. Litt av ett syn vil jeg tro. :p

Om sprøyta gjør vondt. Så gjør tannlegen det feil.
Jeg bytta tannlege og siden da har det ikke vært vondt å ta sprøyte. Han setter en dråpe først, så litt og litt til detter nok. Kjenner bare at han stikker.
Man skal ikke ha vondt når man borrer, for der stresser tanna og man kan slite med mye vondt i den tanna.

Om sprøyta gjør vondt. Så gjør tannlegen det feil.
Jeg bytta tannlege og siden da har det ikke vært vondt å ta sprøyte. Han setter en dråpe først, så litt og litt til detter nok. Kjenner bare at han stikker.
Man skal ikke ha vondt når man borrer, for der stresser tanna og man kan slite med mye vondt i den tanna.
Det gjør ikke vondt å få sprøyta, men det er verre med bedøvelse enn uten, syns jeg. Hater å gå med nummen leppe etterpå. Har ikke vondt når jeg borer :) Det skal være dyp boring for at det skal være vondt.

Kjenner gjerne litt vondt i dagene etter borring. Men ikke sånn vondt-vondt, mest øm.
Så roer det seg og e kjenn ikke noe.
Har selv tannlegeskrekk og en sykdom som ikke passer med redselen, så på de verste oppgavene får e det i narkose(betaler selv hos privat tannlege i trondheim, så med reise,hotell og behandling koster det mer enn det smaker). De 2 siste hullene tok e i våken tilstand her hjemme og det gikk greit. Hadde musikk på ørene og hørselvern i tillegg. Ba om å få beskjed om når sprøyta sku settes,sånn at e kunne lukke øynene og slippe å se den.
Min tannlege drypper 3 dråper på tannkjøttet og lar det virke noen sekunder før han stikker. Da kjenn e ikke så masse.

Back
Topp