Tannverk

Vanilla

smell of coffee
Jeg ble så utrolig lei meg i dag når jeg fikk beskjed av tannlegen min om at hun ikke vil borre i tannen min pga hun ikke vil risikere å skade baby med rønken.
Jeg trodde man kunne bruke en jernkappe eller lignende?!
Siden jeg har termin om 4 dager så syntes hun det var best om jeg kom tilbake etter baby er født.
Sitter her med smerter dagen lang og klarer ikke å tygge eller drikke noe kaldt på den siden hvor hullet er.
Er veldig spent på hvordan det skal gå når jeg skal presse og skal bite tennene sammen, det kommer til å bli utrolig smertefullt. Jeg er veldig skeptisk til å bruke paracet dagen lang så jeg vil helst ikke ta noe.
Utrolig kjipt at problemet skulle komme i uke 39. :smiley-angry016 Har ikke spesielt lyst til å ha dette problemet når jeg skal møte gullet og heller ikke har jeg lyst til å dra til tannlegen rett etter fødsel.
Nok klaging:smiley-angelic006

Off:/ stakkars deg:( tannverk er noe av det verste:( får håpe baby kommer snart da, så du får gått til tannlegen

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Huff, skikkelig kjipt! Forstår at det ikke er noe særlig jaa .. Vondt da gitt! Får håpe at det går bra under fødsel da allikevel, men veldig kjedelig at man skal ha enda en smerte under alt liksom .. :/ god bedring!

Sent from my iPhone using BV Forum

hmm det var rart,forrige gang jeg var gravid så måtte jeg egentlig rotfylle ett hull..Det tannlegen gjorde var og borre og legge i midlertidig fylling frem til jeg kunne ta nye bilder av tannen etter fødsel..jeg slapp unna tannverk,takk gud:)

Merkelig da, tannlegen her har røntgenmaskin som stråler så lokalt at det ikke er noe problem å bruke den selv om man er gravid... Masse medfølelse fra meg, Tannverk er noe ordentlig herk! Ville nok også gått til en annen tannlege, ring litt rundt og forhør deg om hva slags utstyr de har. Hadde ikke villet gått en fødsel og barseltid i møte med store tannsmerter, den tiden er utfordrende nok som den er...! Lykke til!

Er nok verdt en ringerunde til tannlegene i området. Forklarer du situasjonen på forhånd er det sikkert noen med skikkelig utstyr som vil gi deg en nødløsning :)

hmm det var rart,forrige gang jeg var gravid så måtte jeg egentlig rotfylle ett hull..Det tannlegen gjorde var og borre og legge i midlertidig fylling frem til jeg kunne ta nye bilder av tannen etter fødsel..jeg slapp unna tannverk,takk gud:)

Det samme gjorde jeg forgje graviditet!

Takk for alle svar jenter!! Jeg har gjort som dere sa og ringt rundt. Fikk beskjed at det var bedre å få det gjort nå enn etterpå og at det ikke var farlig med rønken så sent. Så jeg blir ringt opp når de finner time til meg så fort som mulig! Kjempe glad nå:D Takk og lov

Så herlig:) (selv om det ikke er så godt å borre, er det bedre det enn å gå rundt med smerter) Så kanskje babissen kommer i natt også:) hehe

Så bra at det ordner seg! Lykke til! Kan jo ikke gå rundt å ha det vondt på ubestemt tid :(

Så bra at du fikk det ordnet:) Gjekk selv med Tannverk i forrige svangerskap, kunne ikke annet enn å rotfylle. Og det var heerlig;)

14 røntgenbilder hos tannlegen gir omtrent samme mengde stråling som en flytur mellom Bergen og Oslo. Den kappen er der "i tilfelle rottefelle" (apparatet KAN jo ha feil, det vil man merke umiddelbart) og for å berolige mor om at evt skade på barnet ikke skyldes røntgen bildet hun fikk tatt mens hun var gravid.

Back
Topp