Tannspørsmål!

HappyMom**

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Må framtennene komme først? Frøkna her har klødd i munn et par-tre uker. Siste uken har hun sikla en del i tillegg. Når jeg kjenner inni munken hennes kjenner jeg ingenting ved framtennene, men ved hjørnetennene nede kjenner jeg forhøyning/kul både oppå og foran på tannkjøttet. Har alle det eller kan det være at det er tenner på tur?

Har ikke studert på det og har ikke barn fra før... Kan tennene komme så tidlig??? :o Gruer meg for amming med tenner :o

Her har hun også klødd og sikla mye, og har slike kuler bakpå sidene. Tror ikke det er noen spesiell plass de kommer først :p

De fleste får vel de to midterste fortennene nede først, men det er vel som med det meste annet - alltid noen unntak. Det finnes de som får hjørnetennene først også. Og det kan dukke opp tenner som så forsvinner igjen (det skjedde med sønnen til en venninne), og kommer tilbake senere.

De fleste får de første tennene mellom 6 og 10 mnd, men også her er det unntak og variasjoner.

Sniker fra Juli. Her fikk mi jente si første tann nede da hu var 3 mnd, så fult mulig å få tenner så tidelig

Det er det samme her. men ikke noe har dukket opp enda

Back
Topp