Tannregulering og betaling

rosahårdått

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Er det slik at far også skal være med å betale på dette? Eller kan han nekte siden han betaler bidrag?

Tror nok han må betale ja., tannregulering, briller, konfirmasjon.. Den slags ekstra store utgifter.,

Leste litt på NAV å det ser ut til at han kan slippe unna. De kan ikke pålegge han vis han ikke kan betale fullt bidrag. Å der har han jo allerede masse gjeld . Usj

Har ikke så mange svar til deg dessverre, men får man ikke dekket mye av det fra staten og?

Kan få det jo :) men det blir fort en egenandel på 15 000 likevel

Ok. Kan bli såpass mye ja :/
Har du snakket med nav da? Er ikke alltid men blir så klok av det man leser på sidene deres har jeg erfart...

Ok. Kan bli såpass mye ja :/
Har du snakket med nav da? Er ikke alltid men blir så klok av det man leser på sidene deres har jeg erfart...
Nei har ikke snakket med de. Jeg fikk besjed av tannlegen i dag om at de anbefalte det så må først få time hos spesialist :)

Regelen er at bidragspliktig kan kreves for ekstra bidrag i forbindelse med store ekstraordinære utgifter som til tannregulering, konfirmasjon og lignende. Men det forutsettes selvsagt at bidragspliktig har bidragsevne ut over det ordinære bidraget.

Håpet du får dekket ekstra slik at du slipper å betale alt alene :) regulering er altfor dyrt.

I vår avtale så står det at bf må være med å betale konfirmasjon og tannregulering. Har dere en slik avtale? :)

Back
Topp