tannregulering i voksen alder. erfaring, noen?

¤ Bellyup ¤

Flørter med forumet
Jeg har lenge tenkt på å få meg tannregulering, da de to tennene på siden av fortennene stikker ut på en måte. Jeg fikk tilbud om regulering da jeg gikk på skolen, men sa jo selvsagt nei til det da. Angrer som bare det nå. Er det noen som har fått regulering i voksen alder, og h å måtte dere ut med?

jeg skal få nå! :) er 31år. har hatt så sinnsyk tannlegeskrekk at jeg ikke har taklet å nerme meg ett tannlegekontor... så i går var jeg i narkose i 4 timer og fikk gjort alt som måtte gjøres,trekt 4 tenner til reggisen osv.

reguleringspriser varierer.. fra hva du skal ha,vanlig metall,hvite el blanke klosser. regulering bakpå tennene osv... men fra 25 000kr og opp vil jeg tro,mer hos private.

men er det kun to tenner det er snakk om ville jeg nok ikke orket å gå med regulering i over 1år. ;) eller kostet på meg 30 000kr

men du kan jo gå å få en vurdering?

Jeg fikk på regulering for nesten 6 mnd siden pga at jeg har utviklet et dypt bitt med årene. Er først og fremst medisinsk, og ikke kosmetisk.

Valgte stålklosser pga at de tåler mer og at det kan redusere tiden en trenger å gå med reguleringen. Personlig bryr jeg meg ikke så mye om tannsmykket mitt (:P) sånn utseendemessig, men det er utfordrende å ha så mye ubehag i tennene. Kjenner veldig ofte ut som at tennene er løse og jeg kan rikke på enkelte av tennene med tungen - selv ukevis etter stramming.
Jeg har dessuten fått limt på limklumper bak fortennene. Jekslene mine møtes derfor ikke når jeg tygger ned. Dette er det ikke alle som får, men er vanlig ved dypt bitt. Så for min del er det derfpr spisingen som er det største ulempen med å ha regulering + styret med rengjøring.

Jeg skal ha den på i opptil to år og det vil koste ca 32 000.

MammaOkt skrev:
Jeg fikk på regulering for nesten 6 mnd siden pga at jeg har utviklet et dypt bitt med årene. Er først og fremst medisinsk, og ikke kosmetisk.

Valgte stålklosser pga at de tåler mer og at det kan redusere tiden en trenger å gå med reguleringen. Personlig bryr jeg meg ikke så mye om tannsmykket mitt (:P) sånn utseendemessig, men det er utfordrende å ha så mye ubehag i tennene. Kjenner veldig ofte ut som at tennene er løse og jeg kan rikke på enkelte av tennene med tungen - selv ukevis etter stramming.
Jeg har dessuten fått limt på limklumper bak fortennene. Jekslene mine møtes derfor ikke når jeg tygger ned. Dette er det ikke alle som får, men er vanlig ved dypt bitt. Så for min del er det derfpr spisingen som er det største ulempen med å ha regulering + styret med rengjøring.

oi,det var langvarig??? her er gjennomsnittstiden 15 mnd, og jeg har SKJEVE tenner alle veier. her blir det stål nede og blanke oppe. aner ikke prisen hos meg,men jeg får dekt en del.

ohBaby! skrev:

MammaOkt skrev:

oi,det var langvarig??? her er gjennomsnittstiden 15 mnd, og jeg har SKJEVE tenner alle veier. her blir det stål nede og blanke oppe. aner ikke prisen hos meg,men jeg får dekt en del.

Ved første konsultasjon fikk jeg beskjed om 12 mnd - toppen 18 mnd.
Da jeg hadde fått regulerigen på, fikk jeg beskjed om mellom 18 og 24 mnd :-/ Den sniken! :P

Jeg har ikke skjeve tenner i det hele tatt, utenom en enslig en nede. Men midtstilligen oppe er forskjøvet til ene siden, så den skal "skues" på plass.

Får du dekket noe nå i voksen alder? Jeg fikk beskjed om at hadde jeg vært under 18 år hadde jeg fått dekket så og si alt (pga at bittfeilen er så alvorlig), men får ikke noe dekket siden jeg er voksen. Eneste er at en kan søke om noe fratrekk på skatten.

Back
Topp