Tannpussing

Hanne11

Glad i forumet
Sliter litt med tannpussen her, vi.
Sebastian, som ikke vil ha noe som helst i munnen, vil jo heller ikke ha tannbørsten i munnen. Har prøvd å "leke" den inn, lure den inn slik at han ikke kjenner børsten, men med den gang han merker børsten, dytter han den ut med tunga, og kniper igjen munnen.
Nå har jeg prøvd å la han bare leke med den, i håp om at han putter den inn i munnen selv, men er vel redd for at det kan ta tid. Som sagt før: han putter ingenting i munnen, unntatt neven, fingrene eller smokken.

Noen som har tips til hva jeg kan prøve????

ORIGINAL: Hanne11

Finnes det noe slikt???
Hvor kjøper man det?

sett det på apoteket, en liten ting man setter på fingeren[:)]

SUPERSMART, da!!!!!
Jeg er ikke den som må ha mye, men den så jeg kjempelur ut[:D][:D][:D]

huff tannpuss ja..ikke helt kommet i gang med det vi,har kjøpt tannbørste,men har ikke brukt den ennå..får skjerpe meg:p Så har ingen gode tips..

Lykke til videre med prøvingen,håper det funker med sånn fingerbørste[;)]

Med vesla lot vi henne leke med tannbørsten på stellebordet når hun kom i alderen for å gripe og putte ting i munnen, den var god å tygge på selv før hun fikk tenner.
Skal snart kjøpe tannbørste til mini også i håp om at den er en like stor suksess for henne[:)]

Et råd er å la de små ha en tannbørste og du en, så kan dere børste og leke samtidig.
Kan jo også prøve å børste tennene når du får ham til å le? Tannbørstingen er en lek som skal gi gode rutiner senere, så viktig at babyene våre får gode assosiasjoner til tannbørsten og ikke blir tvangspusset.

Back
Topp