Tannpussen

Mayane

Gift med forumet
Pusser dere fortsatt tennene til 5/ 6 åringene?
Når slutter man med det?
selv hjelper vi stort sett alltid til med tannpussen, men har en vennine med en jevnalder som sender barnet på badet aleine for å ta pussen selv! Hva er vanlig!
 
Vi pusser fortsatt tennene, men kom på for etpar uker siden at han kanskje skulle få begynne å prøve seg litt selv. Så derfor har vi begynt med at han får pusse litt selv etter at vi har pusset dem.
Men vi kommer også til å pusse dem i lang tid fremover, men har tenkt at det er jo viktig at han blir litt selvstendig også.
 
her så pusser jeg selv, så får de pusse selv etterpå. regner med å gjøre dette i lang tid til å gjøre det. Her så sa tannlegen at vi burde hjelpe de med tannpussen eller være med å pusse til de var rundt 10-11år gamle
 
Jeg også ser for meg å bistå med tannpussen i lang tid fremover. Viktig med tennene. Her får de også selvfølgelig pusse litt selv også.
 
Hun pusser selv, mens jeg ser at alt blir pusset :)
 
Det har blitt meg fortalt at barn generelt sett ikkje vil klare å pusse tennene godt nok sjølv før dei er rundt 10 år gamle. Her er det heldigvis ingen protestar på tannpussen.

Her pussar vi voksne tennene på ungane grundig om kvelden, og så får dei pusse sjølve etterpå. Om morgonen får dei pusse sjølv først og så går vi kjapt over etterpå.
 
Her pusser han selv under oppsyn, så pusser vi etterpå ved behov. Han er veldig nøye, og får skryt av tannlegen for at han tar godt vare på tennene sine:)
 
Vi hjelper fortsatt til med tannpussen. Har hørt at det er anbefalt å gjøre det til de er 8 år så kommer nok til å hjelpe han en stund til.
 
Vi fikk beskjed av tannlege at voksne bør ta tannpussen til barnet er 10-11 år for å få det skikkelig,så her pusser eg eller pappa'n  :)
 
Vi pusser alltid om kvelden. Hender hun får pusse selv på  morgenen. Vi kommer til å fortsette å pusse leeeeeenge ennå. Flere år faktisk!
 
Back
Topp