tannpuss

ThereseAa

Forumet er livet
det er jo bare så søtt da [:D] Nå som Kristian har fått 2 tenner, har han fått sin egen lille tannbørste og tannkrem. Vi pusser tennene morgen og kveld, og foreløpig går det problemfritt. Tror han synes det er godt å bli "klødd" litt på tannkjøttet [:D]

Vi skal starte med tanpuss i morgen (fikk den første tanna i natt[:D] )
Har ikke kjøpt tannbørste enda vi [8|], skal løpe til butikken i morgen [:)].

Så bra at Kristian liker tannpussen ThereseAa! Er spent selv jeg på hvordan det går....
Har jo hørt om mange som føler det er en kamp med tannpusssen hver gang [:-]

ORIGINAL: Smiley80

Så bra at Kristian liker tannpussen ThereseAa! Er spent selv jeg på hvordan det går....

Han har ganske lenge hatt en tannbørste som han har lekt med hver gang jeg har stelt han. På den måten har han blitt vant med hvordan det føles å ha tannbørsten i munnen. Så når vi begynte med tannkrem på så gikk det greit.
(krysser fingre og tær for at det varer. [:D])

hatt en tannbørste som han har lekt med hver gang jeg har stelt han
ORIGINAL: ThereseAa

Han har ganske lenge hatt en tannbørste som han har lekt med hver gang jeg har stelt han. På den måten har han blitt vant med hvordan det føles å ha tannbørsten i munnen. Så når vi begynte med tannkrem på så gikk det greit.

Så smart!!

huff.... litt dårlig samvittighet jeg... glemmer å pusse de to tennene til lillegutt noen ganger... Fy f.. dårlig mor ass!![:D]

Smart å la han leke litt med tannbørsten da, therese!!

Her brukes det tannbørste hver dag her å... Og er gjort det lenge... han elsker den...

AN har fått begynne å leke med tannbørsten nå - men har ikke tenner ennå - JR fikk sin første tann 13mnd gammel, og etter det har det ofte vert en kamp å få gjort unna tannpussen.. vil at AN skal lære det fra hun er veldig liten, at tannbørsten er en venn - selv om hun ikke har tenner ennå[8|]

Akkurat sånn har vi gjort det også. Funka bra det! [:)]

Hehe, så søtt[:D] Vi fikk tannbørste av hs på 6mnd kontrollen, men her er det jo ingen tenner. Ser det er kommet hvitt fram nå, og at det turer nedover, men har trodd de har kommet i flere dager, men sitter like fint inni der enda..hvor lang tid tar det for en tann å komme ned?

Virker som det er veldig individuelt. Her så jeg ingenting en kveld, og neste dag hadde den første tanna plutselig ploppa gjennom. [:)] Men nr 2 brukte litt mer tid på å komme skikkelig fram. Kunne se den lenge før vi kunne kjenne den.

hatt en tannbørste som han har lekt med hver gang jeg har stelt han

Så smart!!

Smart!
Vi har pussa tennan siden den første kom fram (gullet har to).
Hjelper henne i begynnelsen og så får ho leke med tannbørsten en stund.
Går greit her og. Nå har jeg begynt å synge & prate med ho når æ pusser, for ho har begynt å blir litt utålmodig og skal absolutt "pusse sjæl" fra starten [;)]

morsomt med tannpuss, trodde ikke de små skulle ha tannkrem jeg da!
Har begynt med litt lek med tannbørsten vi også[:)]

ORIGINAL: Dreams

på 6 mnd kontrollen sa helse søster at jeg godt kunne begynne med tannkrem. Det er egne tannkremer for barn så unge som våre. jeg tar bare bitte pitte litt på tannbørsten, så vidt det synes [:D]

ORIGINAL: Dreams

på 6 mnd kontrollen sa helse søster at jeg godt kunne begynne med tannkrem. Det er egne tannkremer for barn så unge som våre. jeg tar bare bitte pitte litt på tannbørsten, så vidt det synes [:D]

Sign! Solidox har bedre smak enn Zendium (for at gullene våre ikke skal få pusseskrekk.. [;)])

oki!!
da får jeg se hva vi har av tannkrem ellers må jeg nok ut å handle det[:)]

så søtt da!
Du har ikke greid å få til noe tannbilde vel?
vil se vil se!

Her er det fortsatt ingenting da
venter å venter[8D]

Det var et smart triks og la han leke slik med tannbørsten[:D]

Back
Topp