Tannpuss!

AnnLykkelig

Juni12s Inkluderende
VIP
Aprilbarna`15
Hvordan går det med tannpussen?

Her var det lenge en kamp! Men nå de siste ukene har det snudd! Han sitter på fanget å smiler og ler da vi pusser! Han gaper til og med frivillig :) Vi må tulle litt underveis i pussingen også :) Og tilslutt må han pusse litt selv :D

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

det er omtrent som her det, men hu har stortsett vært grei å pusse tenner på, men noen kamper har vi nå hatt :p

Men hun må få pusse litt selv oxo ellers blir a sur :p

Det går strålende her:D
Han digger det!

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Har stort sett gått bra. Men jeg har kampene med storebror friskt i minne og har ikke tvunget på samme måte ;)
Han hater fortsatt tannpuss :(

Så jeg har ikke brukt like mye "makt" på å få pussa tenner på frøkna, men nå gaper hun.fint :)

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Sony Xperia z via appen ;-)

Her har det aldri vært en kamp. Hun har alltid gapet og ville ha pusset tenna siden vi begynte.
Hun løper rett på badet og venter så fint når vi sier at vi skal pusse tenna. :)

Det går seg til. Enklere om pappaen pusser, da gaper ho frivillig. Med meg så krangler vi og ho nekter åpne munnen.

Sent from my iPad using BV Forum

Det har gått litt opp å ned. Noen dager elsker hun å pusse, andre dager ikke like begeistret. Får alltid pusset godt tilslutt hvertfall.

De gangene han absolutt ikke vil så lar jeg han pusse selv. Men i det siste har jeg fått pusse først også har han pussa etterpå:)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Det har gått litt opp å ned. Noen dager elsker hun å pusse, andre dager ikke like begeistret. Får alltid pusset godt tilslutt hvertfall.
Samme her :)

Sent from my ZTE BLADE III using BV Forum mobile app

Var nesten klin umulig en periode, men det var da det sto på som verst med jeksler og hjørnetenner. Han digger det ikke akkurat, men gaper uten store protester, og vi får pusset de grundig nå:) Fine hvite små melketennene, de er så søte <3 :)

Sent from my iPhone using Tapatalk -

Det var lenge en kamp her også, men etter at vi kjøpte elektrisk tannbørste til henne har det gått som en drøm :D

Det går greit så lenge hun ikke har vondt, ved tannfrembrudd:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Har du fått beskjed om å bruke fluor?
Trodde ikke det var vanlig å bare gi det når man likevel brukte fluortannkrem..
Ingen av mine har brukt fluortabletter..

Jeg spør fordi jeg lurer på om jeg har gått glipp av noe viktig :oops:

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Last edited by a moderator:
Helsesøster som.har sagt det?
Her har vi fått beskjed om.at fluor bare er hvis det er dårlige tenner eller at det ikke blir pussa bra nok..

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Last edited by a moderator:
Helsesøster som.har sagt det?
Her har vi fått beskjed om.at fluor bare er hvis det er dårlige tenner eller at det ikke blir pussa bra nok..

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Her bruker vi fluor og tannkrem annenhver dag på begge. For de reagerer på tannkremen med å få masse blemmer. Eldste brukte ikke tannkrem eller fluor de første to årene fordi han reagerte så enormt på det. Han har null hull, så det hjalp å være nøye med tannpussen :)

Her er forresten tannpussen et lite mareritt :o

Back
Topp