Tannpuss...

tjukkebolla^^

Mamma<3
*MIA*
Vårspirene 2021
Dere som har babyer som allerede har fått tenner, har dere begynt å pusse, evt. når begynte dere (med en gang dere kjente tanna, eller når den kom ordentlig opp liksom), og hvilken type tannkrem bruker dere?
Det finnes vel flere forskjellige barnetannkremer, men jeg aner ikke hvilken vi burde prøve ut først.

Her begynte første tanna å stikke frem i går, og vi ønsker å starte gode tannpuss rutiner morgen og kveld nå så fort som mulig, sånn at hun skal skjønne at det er noe som må gjøres hver dag

Her har ikke tennene kommet frem enda, men vi "pusser tenner" hver morgen og kveld for det. Leste et sted at det var lurt å begynne med det så tidlig som mulig; det ville gjøre tannpussen senere enklere. Rådet var å starte med en fuktet, tynn klut og bare "pusse" over gommene. Nå har vi byttet ut kluten med tannbørste og lillegutt synes det er så deilig å pusse tenner. Først pusser jeg og så får han pusse (bite) selv. Vet ikke hvilken tannkrem vi skal begynne med, men uten fluor ihvertfall. Bruker Zendium selv, så sjekker nok barnetannkremen deres først, tenker jeg.

LilleNurk2011 skrev:
Her har ikke tennene kommet frem enda, men vi "pusser tenner" hver morgen og kveld for det. Leste et sted at det var lurt å begynne med det så tidlig som mulig; det ville gjøre tannpussen senere enklere. Rådet var å starte med en fuktet, tynn klut og bare "pusse" over gommene. Nå har vi byttet ut kluten med tannbørste og lillegutt synes det er så deilig å pusse tenner. Først pusser jeg og så får han pusse (bite) selv. Vet ikke hvilken tannkrem vi skal begynne med, men uten fluor ihvertfall. Bruker Zendium selv, så sjekker nok barnetannkremen deres først, tenker jeg.

Takk for svar
Virker som at vesla syns det er godt å få pussa også, lindrer sikkert litt på såre gommer..

Her pusser vi tenner morgen og kveld, han gaper ivrig :D Vi bruker tannkrem fra colgate 0-6 mnd.

Back
Topp