Tannpuss

Sommerbaby 2010

Betatt av forumet
Bruker dere tannkrem?
Pusser dere grundig? Har en som nekter å få tennene pusset, så vi krangler litt helt til det blir skriking, da har jeg fått pusset så vidt, men føler ikke det er godt nok...

jeg har kjempe lite tannkrem på børsten så lar jeg henne tygge på den.
pusser ikke enda, men hun har bare 2 tenner nede og får nesten bare mm [:)]

Med Odin så brukte jeg bitte litt tannkrem,han er 3 år og liker enda ikke å pusse tennene..Storm har ikke fått tenner enda[8D]

vi bruker bittelitt tannkrem, også pusser vi over tennene og gommene. tror hun synes det er deilig[:)] lar henne pusse tygge litt på den først [:)]

Han synes det var så godt i starten, men nå er det slutt. Kanskje det blir litt mer spennende med bittelitt tannkrem på, jeg prøver det!

la ham bite på børsten, at han får holde og hjelpe til å børste kanskje'?

har et tips fra en kamerat som sa tannlegen rådet ham (har ei på 3år) om at det var lurt å begynne allerede før de får tennner..ta å gni gommene såvidt og ha litt tannkrem som de lærer å kjenne...da venner de seg lett til tannbørsting..

Har bittepittelitt tannkrem på.. Her pusser vi først.. Hun har jo 6 tenner..! Og så får hun leke litt med den etterpå. Har aldri hatt noe problem med å pusse tennene hennes.. Hun er så flink så :)

Ingen tenner enda, så vi pusser ikke enda. Også får han bare litt grøt og mm enda [:)]

HS her sa et knappenålshode med tannkrem i begynnelsen, og stor som en ert etterhvert. Vi følger det og det går fint, ho koser seg med tannbørsten :)

Bruker bittelitt tannkrem, og pusser på framsida og baksida av tennene. Han liker smaken av tannkremen og smatter som bare det[:D] Også vil han pusse litt selv også[8D] Hs sa at det er ikke superviktig å pusse tennene deres så tidlig, for munnen rensa seg selv på en måte[8|] men at det er lurt å begynne slik at de blir vant med det og gjerne som del av kveldsstellet..

Ingen tenner enda her...

Men hs sa at vi skulle pusse fra første tann med et knappenålshode med tannkrem på.

Han får bite og sulle og dulle med den selv, da er det greit. Men så fort jeg skal ta over, så blir det bråk;) Bestemt liten fyr, mener vel at han pusser bra nok selv...haha

ingen tenner her enda, men ho leker med tannbørsten da! helt til ho stikker den litt langt inn i munn og ho brekker seg skikkelig! da er den ikke noe morsom lenger!

ORIGINAL: Sommerbaby 2010

Han får bite og sulle og dulle med den selv, da er det greit. Men så fort jeg skal ta over, så blir det bråk;) Bestemt liten fyr, mener vel at han pusser bra nok selv...haha

hehe...har akkurat samme problemet her[:-] får absolutt IKKE lov å pusse de to små tennene hans...avogtil så gjør jeg det fordet om han skriker, men synes det er helt forferdelig.. Men tenker jeg MÅ jo få pussa de, han får fast føde ca 2 ganger dagen så...
Fik tips om å kjøpe fingertannbørste i silikon, så det skal prøves!! Bare jeg finner ut hvor jeg får kjøpt den først!!

ORIGINAL: Nataleen

Har bittepittelitt tannkrem på.. Her pusser vi først.. Hun har jo 6 tenner..! Og så får hun leke litt med den etterpå. Har aldri hatt noe problem med å pusse tennene hennes.. Hun er så flink så :)

Sama her, bare at hu bare har to tenner [:)]

Aha, kanskje vi får prøve det da?! :D Jeg mener jeg har sett det på apoteket, må sjekke i morgen.

ORIGINAL: LeViJaPia

ORIGINAL: Sommerbaby 2010

hehe...har akkurat samme problemet her[:-] får absolutt IKKE lov å pusse de to små tennene hans...avogtil så gjør jeg det fordet om han skriker, men synes det er helt forferdelig.. Men tenker jeg MÅ jo få pussa de, han får fast føde ca 2 ganger dagen så...
Fik tips om å kjøpe fingertannbørste i silikon, så det skal prøves!! Bare jeg finner ut hvor jeg får kjøpt den først!!

Back
Topp