Tannpuss

*Høna*

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
Hvordan er deres små under tannpuss?
Benjamin hater det, så er en kamp 2 ganger om dagen.
Noen tips? [:)]

ORIGINAL: *Høna*

Hvordan er deres små under tannpuss?
Benjamin hater det, så er en kamp 2 ganger om dagen.
Noen tips? [:)]

Dypp tannbörsten i sukkervann.....

Neeeeei, såklart ikke[8D] Kjemp videre. Guttungen var et sant helvete. Så vi var faktisk 2 om å pusse tennene hans en langt stund för han godtok at dette var noe som skulel gjöres uansett om han var vrang eller ei.
Nå minner han MEG om at han må pusse tennene[;)]

hehehe [:)] Bra tips, det skal prøves i kveld [8D][:D][:D]

Ja vi kjemper videre vi, men liker egentlig ikke å holde på sånn, syntes det er fælt å niholde på hodet hans mens jeg pusser. Hadde han vært litt eldre så hadde jeg hatt noen triks på lur, men når han er så liten så nytter det verken med forsterkning i form av belønningssystem eller ros!

Her går tannpussen som en lek [:D] og det er jeg veldig glad for. Dessverre har jeg ingen tips, for det gikk som en lek fra dag én her. Det er ikke lett når de er så små, for som du sier er det jo ikke mulig å forhandle eller noe annet... Men masse lykke til og stå på hvertfall [:D]

I begynnelsen gikk det helt fint, ikke noe problem.
Men etter at tenna oppe har kommet så er det blitt kamp her også. Jeg har bare pussa tenna nede foreløpig da ho sikkert er øm i tannkjøttet oppe enda, men ho vil jo ikke gape hehe Sloss for å få inn tannbørsten...
Festlig...[&:]

Jeg syns det er lettere å pusse tennene hans når han bader.
Om morgenene får han pusse aleine før jeg tar ett kjapt drag over, syns egentlig det går ganske greit med tannpuss, men vi er litt glemske her i huset[:)]

ORIGINAL: **tvilling85**

I begynnelsen gikk det helt fint, ikke noe problem.
Men etter at tenna oppe har kommet så er det blitt kamp her også. Jeg har bare pussa tenna nede foreløpig da ho sikkert er øm i tannkjøttet oppe enda, men ho vil jo ikke gape hehe Sloss for å få inn tannbørsten...
Festlig...[&:]

Er sånn det er her også, nede går greit men ikke oppe. Har ikke noe med at det er ømt for det er flere mnd siden tennene kom ut [&:]

Uff ja, kamp her og.. går bra med de nede for det meste, men de oppe liker hu ikke å pusse i det hele tatt... Så har ikke fått noe annet råd enn kjemp og det går bedre etterhvert [&:]  

Sebastian har lekt med en tannbørste siden han ganske mye mindre....også kjøpte jeg en slik tannbørste som man har på fingeren som jeg putter en liten dæsj med tannkrem og "pusser"....han liker det faktisk[:)]....så synger vi og tuller litt imens vi holder på[:D]

ORIGINAL: sebby

Sebastian har lekt med en tannbørste siden han ganske mye mindre....også kjøpte jeg en slik tannbørste som man har på fingeren som jeg putter en liten dæsj med tannkrem og "pusser"....han liker det faktisk[:)]....så synger vi og tuller litt imens vi holder på[:D]

Benjamin har en egen tannbørste som han leker med på stellebordet, den tar han i munnen og styrer og ordner, men så fort vi kommer for å pusse er det full skriking og en vill kamp [8D]

Kan du ikke bare ta litt tannkrem på den han leker med da?...det skal jo bare være "morro" med tannpussen i starten. Så kan du kjøpe en egen og pusse etterhvert med den.....Det er jo greit at de får i seg litt fluor som beskytter mot karies i allefall[:)]

Viktigste er bare å passe på å gi vann mellom måltidene og ikke la barna sutte på flasker ol etter puss...(ta tannpleier til oss)....

ORIGINAL: sebby

Kan du ikke bare ta litt tannkrem på den han leker med da?...det skal jo bare være "morro" med tannpussen i starten. Så kan du kjøpe en egen og pusse etterhvert med den.....Det er jo greit at de får i seg litt fluor som beskytter mot karies i allefall[:)]

Viktigste er bare å passe på å gi vann mellom måltidene og ikke la barna sutte på flasker ol etter puss...(ta tannpleier til oss)....

Han fikk første tanna da han var 3,5 mnd, så er jo på en måte ikke i starten lenger.. Det var ikke så ille før, har blitt værre etterhvert. Vi har 2 tannbørster, en han bruker og en vi bruker, hehe [:)] Men skal prøve å ta tannkrem på den han bruker og se hvordan han reagerer [:)]

ORIGINAL: Belkin

Her går tannpussen som en lek [:D] og det er jeg veldig glad for. Dessverre har jeg ingen tips, for det gikk som en lek fra dag én her. Det er ikke lett når de er så små, for som du sier er det jo ikke mulig å forhandle eller noe annet... Men masse lykke til og stå på hvertfall [:D]

Helvete her oxo,men hun lar mg gjøre d, når hun får leke m tannkrem tuben. men jg må legge armen rundt henne og hånda over panna, før hun gidder å åpne munnen. Holder henne ikke fast, men bare et fast grep, oxo får hun sitte oppe v vasken[:D]

Han kan være øm oppe, fordi tannkosten kommer borti tannkjøttet ved siden
av tennene vi pusser, og her er de gjerne ømme fordi det er tenner på gang!
Jonathan var skikkelig vrien en stund, så kom det en tann til gjennom oppe,
og så var alt greit igjen.. Nå begynner han bli litt vrien igjen, så er nok en tann
til på vei ut mistenker jeg [:)]

ORIGINAL: mammamilla

Han kan være øm oppe, fordi tannkosten kommer borti tannkjøttet ved siden
av tennene vi pusser, og her er de gjerne ømme fordi det er tenner på gang!
Jonathan var skikkelig vrien en stund, så kom det en tann til gjennom oppe,
og så var alt greit igjen.. Nå begynner han bli litt vrien igjen, så er nok en tann
til på vei ut mistenker jeg [:)]

hehe, her har det aldri vært greit, bare litt greiere for 5 mnd siden [:)]
Men prøvde å ha han sittende ved vasken i går, funka bedre enn liggende på stelleborde hvertfall [:)]

Jeg lot ho leke med tannkrem tuben i går og da gapa ho når jeg skulle pusse, tennene oppe er fortsatt ikke helt ute så der kom jeg ikke til før ho begynte å tulle.
Men jeg fikk i hvertfall pussa tenna nede i går og i dag tidlig uten tull [:D]

Jeg pusser litt først,lar han pusse resten selv..så for hver dag lar han meg pusse lenger og lenger[:D]
Sånn gjorde vi med snuppa også..vi pusser først skikkelig,så får de "lekepusse selv" ettpå[:)]

Her sitter jeg henne i spisestolen foran speilet på badet, og så gir jeg henne tannbørsten så hun kan holde den selv først. Så pusser jeg litt tennene selv med min egen tannbørste. Da smiler hun og vil herme, og gjør det samme med sin egen tannbørste.
Etter at hun har fått prøve litt selv tar jeg selvfølgelig over. Regner med at hun ikke gjør en god jobb ennå [:D]

Hun åpner munnen, men det er også ofte protester, men jeg tror det går seg til etterhvert når hun vet at hun må.
Vi må jo bare gjøre det!

Back
Topp