Tannpuss mm

Bao

Glad i forumet
Hei! Og gratulerer så mye til alle gravide! Virker som om "alle" er på tjokka igjen jo! Har selv termin neste mnd. (Mamma mia!)

Så var det tannpussen da! Skulle jeg vurderes utifra tannpussen hadde jeg blitt sett på som dårlig mor! Hvordan får dere det til? Jeg klarer ikke bruke makt jeg. Er jo klin umulig å pusse.. Tannkremen syntes han er nam-nam, men når den er slikket av slår han seg i bro om jeg putter tannbørsten  inn igjen. Nevnte det for HS, hun sa det ikke var så veldig mye å stresse med. Vi kunne heller gi han flourtabletter. Har prøvd, men suger litt på de, så finner jeg de rundt omkring.
Har dere noen trix?

 
Jeg hadde problemer med å pusse tennene til jenta mi så jeg kjøpte elektrisk tannbørste med disney på til henne og nå gaper hun før tannkremen er på børsten og gaper til vi er ferdige å pusse. Åsså kiler det så hun ler masse :)

 
Vi styrte også masse med tannpussen en periode. han nekta totalt. men så tok jeg en finger inn på den ene siden i munnen hans så han ikke fikk lukket den å nå er han kjempe flink å lar meg gjøre det mens jeg holder fingeren der hehe
 
Satt meg på gulvet, beina rundt magen hans, holdt hele armen rundt hodet hans.. Han hyyyler = åpen munn.. Bedre med tvang enn hull i tenner! 

Hehe..

Nå kan jeg heldigvis bestikke han med fluortabeletter.. Jeg sier det er namnam! ;)
 
Satt meg på gulvet, beina rundt magen hans, holdt hele armen rundt hodet hans.. Han hyyyler = åpen munn.. Bedre med tvang enn hull i tenner! 

Hehe..

Nå kan jeg heldigvis bestikke han med fluortabeletter.. Jeg sier det er namnam! ;)
 
Her liker hun heller ikke å pusse tenner, men jeg har sagt til sambo at det bryr meg midt på ryggen. Det skal pusses. Om jeg så bare får vært borti de to tennene hennes tre-fire ganger så er det godt nok.
 
Hos oss får hun holde på en egen tannbørste slik at hun kan pusse tennene mine samtidig som jeg pusser hennes.. Da går det (nesten) som en drøm
 


Bao skrev:
Hei! Og gratulerer så mye til alle gravide! Virker som om "alle" er på tjokka igjen jo! Har selv termin neste mnd. (Mamma mia!)

Så var det tannpussen da! Skulle jeg vurderes utifra tannpussen hadde jeg blitt sett på som dårlig mor! Hvordan får dere det til? Jeg klarer ikke bruke makt jeg. Er jo klin umulig å pusse.. Tannkremen syntes han er nam-nam, men når den er slikket av slår han seg i bro om jeg putter tannbørsten  inn igjen. Nevnte det for HS, hun sa det ikke var så veldig mye å stresse med. Vi kunne heller gi han flourtabletter. Har prøvd, men suger litt på de, så finner jeg de rundt omkring.
Har dere noen trix?



Nå kjenner jeg det begynte å koke litt i topplokket mitt.... Den HS skulle jeg gjerne hatt meg en prat med.... Fluortablett hjelper INGENTING så lenge tennene ikke er rene....
Her vil heller ikke Rasmus pusse, men det må han bare... Vi kan ikke slippe unna med ting her i livet bare fordi vi ikke vil... Læres ikke barna opp til at tannpuss er noe vi må gjøre fra vi er små, vil de iallefall ikke gjøre det senere heller... Og hva om det da blir hull?????? Hvordan skal vi da få fikset det???? INGEN har vondt av å bli pusset på, selv om det er under litt tvang... Det er til deres eget beste.... Bedre å tvangspusse enn å tvangsbore.....

Som du sikkert skjønner så brenner jeg litt for dette Og ja det er jobben min, så ser konsekvenser av å ikke pusse tenner hver eneste dag.... Så vær så snill ta kampen....
 
Enig i at tannpuss er viktig, derfor så fortvilende når man ikke får det til. Er enig i at man MÅ gjøre ting her i livet som man ikke vil, som å pusse tennene! Nå har vi kjøpt elektrisk tannbørste, og det var veldig gøy! han ble helt over styr, så nå lar vi den gå 10-20 sek før vi pusser manuelt. Går som en drøm! takk for alle tips!
 
Her teller vi :) Teller til 5 hver gang. Først 5 oppi, så 5 nedi. Gjentar prosessen 1 gang. Dette fungerer for oss iallefall :)
 
Her er fluoren etterpå et fint lokkemiddel.
Han får holde og riste på boksen mens jeg pusser.
Vi tar tannpussen rett etter kveldsmaten mens han enda sitter i høystolen.
Jeg trenger bare å holde under haka hans mens jeg pusser.
Når vi er ferdige får han masse skryt. Så gir han meg boksen og venter spent på å få fluoren sin.
Han gliser stort når han får ta den ut av hånda mi, og så får han kos i armkroken etterpå.
På den måten ser jeg at han spiser hele fluoren og han får roa ned før han puttes i seng :D
 
her funker "Puss puss så får du en suss" *suss* tulle, tøyse litt og synge videre mens man kjører litt fly med tannbørsten.
dvs... d funker når jeg gjør det... verre med pappaen .
 


Fever skrev:
her funker "Puss puss så får du en suss" *suss* tulle, tøyse litt og synge videre mens man kjører litt fly med tannbørsten.
dvs... d funker når jeg gjør det... verre med pappaen .


Hahaha. Den synger jeg også til vesla :P Og hu får pusse selv flere ganger iløpet av dagen. Er visst veldig godt å tygge på børsten, og hu er jo faktisk borti de to enslige tannebissene sine ;)
 
Back
Topp