tannpuss....(igjen)....

20092012

Glad i forumet
...et rent helvette!! (faktisk)

Vi sliter sånn med å få pussa tennene til gullet, herregud hvor vi sliter. Han hyyyler, vræææler, vrir seg overalt og griner lungene ut av seg hver morgen og kveld.

Han har 4 tenner oppe og 3 nede, så det er liksom en nødvendighet og da...[:'(]

Vi har prøvd å synge alle slags sanger, ligge på ryggen, sitte oppreist, pusse sammen med han, latt han få pusse selv og tygge en del på tannkosten.

-så nå tvinger vi han rett og slett, i håp om at han sjønner at han må til slutt....[:(]

noen tips og råd?? går jo halvveis greit for meg, jeg skjønner jo at det er det beste for han og tennene, men stakkars junior gråter øynene tomme for tårer hveeer gang...[8|]

Hadde han vært litt eldre kunne en prøvd belønning, men ikke lett når de er så små med å skjønne at de får et lite klistermerke for hver gang de er snille å pusser tennene, og når en har f.eks 10stk så skal en får lov til noe eller kjøpe noe [;)]

Sies jo at det ikke blir bedre når de tvinges, siden det har lett for å bli mer skremt av det, men så er det jo viktig å pusse tennene hver dag også da.
Her gaper han høyt opp hver gang jeg kommer med tannbørsten.

aw du er heldig da Sorland, skulle ønske lille skjønte det!
blir helt oppgidd jeg, han MÅ jo pusse tenna og vi har prøvd synging og tulling, kiling og latter, bebisspråk, sett seg selv i speilet osv osv osv

begynte dere med tannpuss tidlig?

Her begynte vi en god stund før han fikk tenner. For at han skulle venne seg til det. Så fikk han klødd litt i gommene samtidig.

Nå elsker han å pusse[:)]

vi begynte en uke etter første tannen kom, i midten av mai, gikk greit en stund men har liksom fått litt tannpussefobi..?[8|] 

ORIGINAL: Linda_22

...et rent helvette!! (faktisk)

Vi sliter sånn med å få pussa tennene til gullet, herregud hvor vi sliter. Han hyyyler, vræææler, vrir seg overalt og griner lungene ut av seg hver morgen og kveld.

Han har 4 tenner oppe og 3 nede, så det er liksom en nødvendighet og da...[:'(]

Vi har prøvd å synge alle slags sanger, ligge på ryggen, sitte oppreist, pusse sammen med han, latt han få pusse selv og tygge en del på tannkosten.

-så nå tvinger vi han rett og slett, i håp om at han sjønner at han må til slutt....[:(]

noen tips og råd?? går jo halvveis greit for meg, jeg skjønner jo at det er det beste for han og tennene, men stakkars junior gråter øynene tomme for tårer hveeer gang...[8|]

Høres akkurat ut som gutten t et vennepar her. Nå er han 3 år da og pusser gladelig tenna sine. Men husker han var 1-1,5 år. Å, steike. Han hylte verre enn verst. Og dem hadde prøvd alt. Så d endte med at han lå på stellebordet og dem sto over han og pussa mens dem sang [:D] Hørte ikke så mye av sangen for å si d sånn [8D]

Men...d gikk over altså!! Husker ikke hvor gammel han var da tannpusstyret starta da men.....

matvrak: godt å høre at det fins flere![:D]
             har tro og håp om at det går over men det er så trasig og vondt å tvinge han med makt..[:(]

Her er det og en kamp.
Aksel har en tannbørste og eg en.
Må av og til presse opp munnen.

HS sa: Det er en kamp med de MÅ.

Av og til er det brøling her også. Noen dager går det unna med bare smil, andre ganger vrir han seg bare og kniper igjen munnen...
Men jeg prater høyt og tuller med han sånn at han får oppmerksomheta bort fra tannbørsten. Så holder jeg høyre hand forsiktig på haken hans, så han åpner munnen, samtidig som jeg holder vekk den venstre armen hans som han hele tiden peiver med og så pusser vi nede, så oppe, skyller og gjør det samme 2 ganger til. Holder ikke hardt, bare sånn at han ikke får til å peive med armene sånn at jeg han slår tannbørsten ut av hendene mine. Men for det meste gaper han høyt og smiler når vi pusser [:)] Han vet at det må skje [:)] Vi prater med han hele tiden og forteller hvorfor vi må gjøre det og roser han hver gang han er flink å gape høyt. Han forstår kanskje ikke hva vi sier, men prøver å gjøre tannpuss til noe nødvendig og greit og at det ikke skal være skummelt på noe vis.

hmm vet ikke jeg eldste mann kjefta mye d hjalp litt når vi sang d kommer en kyss *kyss lyder mot halsen å pusse litt, da flirte han å lo litt så kom letter til me tannpussen
minien flirer av alt så der er d ikke noe erfaring å bidra me hehe

Har akkurat det samme problemet her. Begynte for 2 uker siden. Før gapte hun når hun så tannbørsten,nå er det en kamp. Men jeg tror heller ikke vi skal bruke makt på de små, da vil de alltid forbinne tannpuss med noe vondt.
I dag forsøkte jeg med fingeren og da gikk det fint, så skal få tak i sånn fingertannbørste i dag tenkte jeg, har du forsøkt det?

ORIGINAL: Linda_22

vi begynte en uke etter første tannen kom, i midten av mai, gikk greit en stund men har liksom fått litt tannpussefobi..?[8|] 

Huff sånn er det her og. Fæl klaging hver gang vi skal pusse tennene. I går måtte vi bruke makt og det er ikke koselig i det hele tatt. Ganske frustrerende faktisk. Men den lille her tror jeg har 9mnd trassing på gang. Han vil jo ikke noen ting for tiden[:D][:D]

Her har vi også akkurat det samme problemet! Fikk tenner tidlig, og har gapt og godtatt tannbørsten fram til for et par uker siden. Her kniper han sammen munnen og vrir seg unna hver gang. Ingen ting som er gøy når han ser tannbørsten! Huff, håper det bedrer seg![:)]

ej tvang han bare til det. å det gikk laaaang tid før han ga seg. men no så går han rett inn på badet uten noe om å men.. pusse tennene det gjør vi hver morgen å kvell sånn er det bare=) snuppa har bare to tenner nede ennå, så her er det ikke blitt noe problem... men regner med det blir det etterhvert som ho får flere.

vi har funnet trikset!! funka idag iallefall, håper det holder seg....!![:D]

vi leker at tannkosten er en bie, med bie-lyder!
kjempemorsomt, og så pusser vi litt, og så er det ut igjen å leke at bien kommer[:D]

hvis ikke det funker etter hvert skal jag labbe meg en tur på apoteket å kjøøpe fingertannbørste som nevnt over her...[:)]

Nicolai er bie-oman....ler seg ihjæl av lyden [:D] at jeg ikke tenkte på det før!

men takk for alle gode råd, fin tråd å se tilbake på hvis alt går skeisen[8D]

Så bra du fant ut en måte å få pusset tennene på uten hyl og skrik. [:D]

ORIGINAL: Sorland

Så bra du fant ut en måte å få pusset tennene på uten hyl og skrik. [:D]

ja vi får se om det holder seg![;)] *bank i bordet* [:D]

Back
Topp