Tannpuss! Hvor lenge?

• Trådstarter Trådstarter *prøvedokka*
  • Opprettet Opprettet
P

*prøvedokka*

Guest
Vi pusser tennene til snuppa hver kveld (fortenner oppe og nede, og to jeksler oppe), men jeg lurer på hvor lenge jeg skal pusse dem. Er det noen som vet det?
Hun er ikke veldig glad i å pusse tenner, men det er jo bare noe man må.

Jeg har begynt å gi henne fluortablett om kvelden for sikkerhets skyld. Jeg knuser den i småbiter så noe av den blir en stund i munnen.Tannlegen min sa at de ikke anbefaler fluortabl til barn lenger, så sant de ikke har stor risiko for å utvikle hull (hvordan kan man vite det på forhånd da?). Men hun ville gitt det til sine barn.
[:)]

Her blir det bare pussa over,han har perioder der han ikke vil pusse tenner,så vil han,så vil han ikke[X(]
Men så lenge jeg får pussa over de 6 tennene han har så er jeg fornøyd. Jeg gir han en halb fluortablett som han koser seg med,så da håper jeg det holder. Gleder meg til jeg kan skremme han med karius & baktus[:D]

Vi gnukker over alle tennene noen ganger, og putter i ham en fluortablett[:)]
Trodde de anbefalte fluor igjen jeg nå..? Dette går visst opp og ned. Men dengangen jeg fulgte anbefalingene og ikke gav fluor, selvsagt til min fantastiske førstefødte for ca 16 år siden, førte det til tenner som får hull på hull på hull fortsatt, så her blir det fluor ja.. (De andre to har aldri hull, bare han som ikke fikk fluor som liten..)[&:]

Altfor kort [&:] Hun hater det, vrir seg unna, kniper igjen munnen, biter fast tannbørsten inni munn,
ja gjør alt for å komme unna..

Her er hun glad i å pusse tenner, så mer problem og avslutte..

Ikke begynt med fluor på henne ennå, men de to andre bruker...

ORIGINAL: Babelle

Altfor kort [&:] Hun hater det, vrir seg unna, kniper igjen munnen, biter fast tannbørsten inni munn,

Samme her.. føler jeg burde pusset lengre, men det er en maktkamp uten like så for å unngå tannpuss traumer blir den kort.

Hun HATER å pusse tenna, men hun MÅ![:)] Jeg prøver å pusse så lenge såm mulig, men gir meg ganske fort.
Jeg spurte på helsestasjonen hvor lenge jeg skulle pusse, hun sa 20 sek på hver tann.. Det er ganske lenge synes jeg, i allefall når det blir hyling og skriking!![:-]

ORIGINAL: Trine88

Hun HATER å pusse tenna, men hun MÅ![:)] Jeg prøver å pusse så lenge såm mulig, men gir meg ganske fort.
Jeg spurte på helsestasjonen hvor lenge jeg skulle pusse, hun sa 20 sek på hver tann.. Det er ganske lenge synes jeg, i allefall når det blir hyling og skriking!![:-]

Wow! 20 sekunder... Her er det maks 10sekunder på alle de fem tennene hans!

ORIGINAL: Babelle

Akkurat som å høre jenta mi.
Jeg passer på å få et par børst over alle 11 tenner mens hun vrir og vrenger seg og så får hun en fluortablett etterpå[:)]

Her pusses det godt og nøye! Men hvor lenge? Aner ikke...
Hun er en engel å pusse tenner på![:D]

Aner ikke. Så lenge han er med på det [:)]
Vi gjør det skikkelig og bruker fluortablett som premie.[:)]

Pusser morgen og kveld. Jeg pusser så vidt litt over først og de 4 jekslene.
Også får hun pusse etterpå eller så får hun pusse først og jeg etterpå. flour har vi ikke begynt med da de ikke anbefalte det på apoteket. siden drikkevannet vårt er tilsatt flour. og hun spiser ikke godterier og har ikke sjans for dårlig tenner riktig enda.
prøver oss på flour litt senerevi, bare ser ann.

Tannpussen varer ikke 2 min, men alt fra 20 sekunder til 40 sekunder kanskje. det er utenom den tiden hun tygger på tannbørsten sin.

Hadde det vært opp til Odin, så hadde vi vel pusset 20-30min tenker jeg[8|]

Så happy når jeg kommer med tannkosten. MEN det må være tannkrem fra riktig tube på og vi må synge puss, puss, så får du en suss. Så jeg pusser godt først, åsså får han pusse etterpå.

Har startet som smått med pottetrening også. Bare for å venne han til å sitte på potta. Han gjør ingenting i potta, men om han får sitte å pusse tennene selv, så sitter han 5-10min.

Har ikke begynnt med fluor enda. (Ikke tenkt på det faktisk[8|][&o])

Back
Topp