Tannpuss før eller etter siste pupp/melkeflaske?

OptimistHoppa

Forumet er livet
*MIA*
Ja, det lurer jeg på for dere som har babyer med tenner og som gir babyene pupp eller melk som en del av kveldsrutinen. Gir dere melk før eller etter tannpuss?

Jeg har gitt pupp på sengekanten etter tannpuss helt til nå (han har hatt tenner siden oktober), men i dag sovnet han uten melk så tenkte snu om på rekkefølgen fremover siden han ikke virker avhengig av den puppen som det siste lenger. De siste ukene har han uansett drukket lite melk i det siste måltidet før legging siden han er så trøtt :)

Pusser tennene før ettersom jeg uansett ammer i løpet av natten:)

Ingen tenner her enda. Men HS sa at når han får tenner burde vi pusse etter mme...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ingen tenner her enda. Men HS sa at når han får tenner burde vi pusse etter mme...

Jepp, vet mange HS stresser litt med det der, mens ammehjelpen skriver at det ikke er bevist noe mer enn at man bør redusere antall nattmåltider når barnet fyller 1 år :)

Nei altså hvis man ammer om natten så tenker jeg at det er hipp som happ om man tar tannpussen før eller etter pupp på kvelden igrunn. Og ift nattmåltid så hadde jeg stolt like mye på ammehjelpen som hs:) Men dersom siste måltid er på kvelden, så syns jeg det er like greit å innføre tannpuss etter mme/mm:)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Her pusser vi før flaska, han spiser jo to og tre flasker om natten i blant.
Samme var det med størstemann.
Her stresser vi ikke med tannpussen, og vi driver egentlig kun led tilvenning av tannbørsten :)
Min hs er enig i det, men hun er enig med det meste jeg sier ;) Hihi

Nei altså hvis man ammer om natten så tenker jeg at det er hipp som happ om man tar tannpussen før eller etter pupp på kvelden igrunn. Og ift nattmåltid så hadde jeg stolt like mye på ammehjelpen som hs:) Men dersom siste måltid er på kvelden, så syns jeg det er like greit å innføre tannpuss etter mme/mm:)

Jepp, spesielt om det er en ny rutine så er det greit å ta det "riktig" vei med en gang :)

Her stresser vi ikke med tannpussen, og vi driver egentlig kun led tilvenning av tannbørsten :)

Hehe, så kjekt da ;)

Signerer Snorkfrøken:)

Her får han pupp etter tannpussen så stresser ikke med det før han er 1 år;) nå er han i en oeriode der han hater tannpuss så sliter nok nå enn å ta det når han er dødstrett :p

her er tannpussen hver før, men må vel snart få snudd det

Her får han pupp etter tannpussen så stresser ikke med det før han er 1 år;) nå er han i en oeriode der han hater tannpuss så sliter nok nå enn å ta det når han er dødstrett :p
Da hadde ikke vi giddet å stresset med det heller :)

Tror omleggingen kommer til å gå så glatt her nå at da kan vi likesågreit gjøre det liksom...

Jeg hadde ikke stressa med det. Men det er jo bare å prøve det, og se hvordan det går ;)
Ja, jeg tenker vi gir det et forsøk og er det mer stress enn vi trodde så venter vi med det. Men med så mange som 7 tenner og noen som han har hatt i mer enn 5 måneder så er det verdt forsøket føler jeg :)

Her blir det før kveldsflaske. Forløpig lun to tenner nede. Burde sikkert tatt den etter men det får være foreløpig! Prøver drøye pussen til etter frokost på morgenen da! I tillegg får hun pusse selv hvert bleieskift ( uten tannkrem...).

Vi tar med tannbørsten inn på soverommet og pusser tennene hans etter han har fått pupp:)

Min har ikke fått tenner enda ;) men har fått inn rutinen med flaske rundt 6 og grøt og vann før leggetid :) Så her blir det tannpuss etter mat :) min spiser ikke på natten lenger :)

Vi pusset tenner etter pupp i går kveld, han våknet ikke noe mer av det og sovnet umiddelbart som vanlig :D

Pusser etter flaske :) Men nå får melk i ro og mak på stua før han legges på rommet sitt, så da er det like så greit å gjøre det etterpå :)

Back
Topp