Tannpuss før eller etter flaske/pupp?

Lykkeår2016

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Her har M fått flaske etter tannpuss, rett før legging, men fikk beskjed av HS at vi må slutte med dette pga det kan skade tennene hans. Hva gjør dere? [emoji4]

Her får lille morsmelk flere ganger ila natta, har ikke sjangs å pusse dem hver gang...derfor pusser vi tennene hennes som en del av kveldsritualet på badet før hun går i seng

Amming er visst greit etter tannpuss, men ikke mme.
Vi gir flaske etter tannpuss... Han spiser riktignok veldig lite, men er jo likevel mme etter. HS sa det samme til meg, men sa også at vi må gjøre det som er best for oss...
Mine 2 eldste fikk også flaske etter tannpuss - ikke noen problemer med tenner hos noen av de nå (foreløpig i hvert fall)!

Amming er visst greit etter tannpuss, men ikke mme.
Vi gir flaske etter tannpuss... Han spiser riktignok veldig lite, men er jo likevel mme etter. HS sa det samme til meg, men sa også at vi må gjøre det som er best for oss...
Mine 2 eldste fikk også flaske etter tannpuss - ikke noen problemer med tenner hos noen av de nå (foreløpig i hvert fall)!
Vet du hvorfor det er sann med mme? [emoji4] legging har nå blitt mer vanskelig etter vi har snudd på rutinen, håper det går seg til.. Må vel bli en vane [emoji53] Fikk bare beskjed av HS at "det må dere nesten gjøre, tannleger sier at de skader tennene"... Han fikk flaske fø i sengen, nå er det flaske i fanget hos en av oss så pusse tenner med en gang (etter litt rap) å så rett i seng.. Han våkner liksom litt da.. [emoji53]

Tannpuss ved kveldsstellet her også, og pupp x antall ganger etter det. Hørt at nattamming bør begrenses etter fylte ett til et par ganger pga tenner, men med flaske vet jeg ikke. Du kan jo ringe skoletannlegen og spørre noen der? :)

Tannpuss ved kveldsstellet her også, og pupp x antall ganger etter det. Hørt at nattamming bør begrenses etter fylte ett til et par ganger pga tenner, men med flaske vet jeg ikke. Du kan jo ringe skoletannlegen og spørre noen der? :)
Ja det har jeg ikke tenkt på [emoji4] lurt! Takk [emoji4]

Puss etter kveldsmat og kveldsamming. Av og til amming på natta, men som oftest ikke. Og tannpuss en gang i løpet av morgenen. De to tennene hun har. Haha.

Tannpuss etter pupp:)
Men blir forsåvidt pupp etter tannpuss også siden lille spiser 1-2 ganger på natta:p

Hvis du gir morsmelk så kan du gi etter tannpuss. Da morsmelk er sunt for tennene. Gir du MME så må du pusse tennene etter. Det er fordi det er mye i MME som sliter på tennene over tid.

Vet du hvorfor det er sann med mme? [emoji4] legging har nå blitt mer vanskelig etter vi har snudd på rutinen, håper det går seg til.. Må vel bli en vane [emoji53] Fikk bare beskjed av HS at "det må dere nesten gjøre, tannleger sier at de skader tennene"... Han fikk flaske fø i sengen, nå er det flaske i fanget hos en av oss så pusse tenner med en gang (etter litt rap) å så rett i seng.. Han våkner liksom litt da.. [emoji53]

Tror det er grunnet hull i tennene! Men, som sagt, ikke vært noe problem med mine 2 eldste.
Når jeg googler finner jeg bare synsing, så kanskje ringe en tannlege?
:)

Back
Topp